Alla inlägg under februari 2009

Av michael jendelöv - 27 februari 2009 19:58

Jag stavar så jävla illa men jag orkar inte rätta så jag ber om ursäkt i stället.

Av michael jendelöv - 27 februari 2009 19:46

Ja nu har jag läst alla bloggarna,jag har ju vart lite dålig på det ett tag nu,man skulle nog kunna kalla det bloggtorka som frugan sa.

I dag har hela familjen varit i Tärnsjö,på gott o ont med fem barn.Roligt iband men mest medling mellan barnen käns det som.

Griasarn mådde bra,de kännde igen mej o jag var ner till dem o busade lite i hagen.

I går kväll tog vi en mus igen i fällan,mus förresten vet fan om det är en mus eller en råtta,skulle tro att de är ca 10cm plus svans.Detta var den andra och fällan är agnad igen,får se om vi fångar nåt i kväll igen,ungarna tycker det är riktigt kul att titta på morgonen efter frukost..

Imorron ska vi till Norrtälje på dop,lilla Mira ska få vatten på huvet som barnen säger.Trettio mil i bilen med fem barn,kan inte bli annat än succe juh.

I går startade jag upp trädgårdstraktorn inne på logen,kul som fan och jag passade på att köra lite rally där inne,barnen blev rädda och sprang därifrån...

Nä snart börjar ju Underworld 2,måste plovcka fram alla saker som behövs för att titta på film..

Go natt din gamla hatt.

Av michael jendelöv - 26 februari 2009 20:09

Det e jag,jag e tillbaks vid micken..?

Jaja idag käkade vi semlor,det var ett par veckor sen sist så det var gott,blir nog en till i kväll.

Idag har vi haft vår här hemma,så jävla skönt,om bara snöhelvetet försvann med så..

Har varit i Tärnsjö idag med,själv,vi var tvugna att tvätta en del o jag måste ju titta till mina grisar,shit vad de växer!!

Trodde ju att det varit inbrott oxå för jag kunde inte hitta mina slaktgrejor och alla mediciner till grisarna?! Till slut så kom det fram att min kompis som sköter grisarna hade gömt sakerna för han tyckte inte att sånt skulle stå framme?! Skönt att det inte var stulet i a f.

Nä nu ska jag gå till frugan o fråga om vi ska äta nåt gott....natti,natti

Av michael jendelöv - 22 februari 2009 19:35

Internet verkar stabilt här i Möklinta,fy för faaaan.

Ungefär som en själv väl.

Nattinatti/Micke.

Av michael jendelöv - 22 februari 2009 10:35

Det betyder hämtning av barn i Uppsala,ska åka vid 11:00 sen har mer eller mindre hela dagen gått när man kommer hem,fast man får ju äntligen hem änglarna som man saknat så.

Blir väl kanske till att skotta lite snö med,efteråt. Det har visst kommit några cm.

Oj nu e visst lunchen klar..

PS.

Av michael jendelöv - 18 februari 2009 19:08

ÄLSKLINGEN SOV JU ÄVEN EN "LITEN" STUND PÅ FÖRMIDDAN.DS

Av michael jendelöv - 18 februari 2009 18:52

Är ett eget kapitel i en bok om oss..

Jag var just inne på hennes blogg o kollade lite,08:47 gick jag upp,då hade jag busat med ungarna  kanske 1.5 timmar...Information som saknas är ju även att jag e uppe kanske två timmar längre på kvällen än vad hon e,o eldar så man kan sova över huvud taget,tycker bara att det ska framgå att JAG inte bara sover/latar mej hela tiden.

Idag var vi i Sala o handlade medan mamma o Isak fick lite sprutor,Emelie var med dem oxå men Sara o Nils o jag var o handlade,Sara hon slet med varukorgen så hon nästan svimmade ibland och hon e så jätte duktig när hon e ensam med mej.

När vi kom hem så hade vi lovat att baka bullar så det gjorde vi,Sara,Emelie,Nils o pappa,det gick bra,inga större missöden o det blev en trevlig fika efter middagen senare.Hoppas bara att ingen vaknar i natt med magont,det slank ju ner ett par degbitar i oss allihopa...Även mamma.

Imorron ska förhoppningsvis köttet komma tillbax,en kund har ringt o tjatat i dag om att de vill hämta det imorron,med lite flax så löser det sej.Idag hittade jag även en traktor på nätet som jag blev lite kär i,hoppas att man kan köpa den eller nåt.

Näää nu ska jag umgås med familjen en stund innan det är natten för somliga,hejsvejs plastfejs.

Ovido - Quiz & Flashcards