Alla inlägg under augusti 2008

Av michael jendelöv - 31 augusti 2008 20:06

Ja idag har jag eldat,för andra dagen i rad så har jag eldat i stort sett hela dagen.Nu finns det i alla fall inte så mycket mer att elda,för tillfället.I morron får vi vara en stund med varandra jag o frugan,ungarna ska till dagis så vi får några timmars lugn o ro.Skriver inte mer nu för det har inte hänt så värst mycket mera.nattinatti//Micke

Av michael jendelöv - 30 augusti 2008 19:58

Ja vi hade ju lite hemmafix här idag,en del vet vad,jag kan inte skriva vad eftersom vissa individer har svårt att acceptera det.Hur som helst det gick bra och vi har ätit hemmlagad lammsadel med tzatsiki och klyftpotatis..mmm.Det blev riktigt gott.Tack o lov så har man en fru som är fenomenal i köket.Våra underbara barn hittade på lite hyss idag...Jag fyllde dunken på macken för att tanka gräsklipparen,barnen som är nyfikna fick veta att den var till gräsklipparen.Eftersom vi hade handlat så var jag tvungen att bära in maten innan jag kunde ta hand om dunken (det tog en stund) när jag sen ska fylla på bensin i gräsklipparen så har nån?!(vet ej men skulle tro att det är vår LILLA pappa,Daniel) redan tankat!! Det var ju snällt tänker kanske ni,problemet var bara att den var tankad med mosad fallfrukt!! Hela jävla tanken fylld med mosade ruttna äpplen. Jag har tillbringat en LITEN stund med att rengöra tanken på gräsklipparen..Jag har i alla fall klippt gräset nu,fast jag körde på en gummistövel i slutet så jag ledsnade o gav upp.Den sitter fortfarande kvar om nån vill ha den.

Av michael jendelöv - 29 augusti 2008 17:54

Idag har inte nåt nytt hänt så det blir bara detta...Hejhå,behå./Micke

Av michael jendelöv - 26 augusti 2008 19:36

Ja idag var det till att gå upp tidigt igen,kl.07:00 började slita klockan 08:00 och jobbade på till kl.17:00,jobbigt men jag har lärt mej en massa,snart kan man det här med grisar,hahaha.NOT.Jag är helt slut nu,ska mysa en stund med frugan (man har ju saknat henne idag)sen ska jag sova för imorron måste Camilla o jag göra allt klart för besöket på banken.Alla kalkyler och alla ideer ska läggas fram på Torsdag,då får man se om man har en bra ide eller inte.Hoppas att de ser samma möjligheter som vi bara.Nattinatti/Micke

Av michael jendelöv - 25 augusti 2008 20:08

Ja då var det måndag igen,har varit och jobbat idag.Uppe med tuppen kan man säga,kvart i sex gick jag upp o matade grisar,tog en kopp kaffe o drog iväg med Lloyden till Spånga.Jag har lärt mej massa nya saker som vanligt o det är ju kul..Jag är så himmla trött bara,sover inte så bra för jag har så mycket i huvet hela tiden,gården,Daniel,jobbet och allt det vardagliga som ska göras.Nä nu ska min fru få en blöt puss,nattinatti//Micke

Av michael jendelöv - 24 augusti 2008 21:27

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt,bra tycker nog en del medans andra kanske tycker om att läsa om min vardag.Det har tagit några dar att återhämta sej efter att jag sovit så hemskt dåligt,inte en utan flera nätter i rad,jag har varit helt däckad.Veckan har varit fulltecknad och jag ska jobba både Måndag o Tisdag.Daniel kom hem idag,då blir allt så mycket roligare tycker jag,han är ett sånt litet yrväder och jag älskar honom så,precis som resten av barnaskaran här hemma.Frugan växer som tusan o det gör jag med faktiskt,nya toppnoteringar varje dag nästan..Nä nu måste jag nog göra nåt annat.Nattinatti//Micke

Av michael jendelöv - 20 augusti 2008 21:00

Idag e jag så himmla trött,jag somnade nån gång efter halvfem imorse.Jag la mej som vanligt vid tio igår sen låg jag o snurrade i sängen till tolv ungefär,då ledsnade jag ,gick upp o tittade på tv,det brukar ju vara rena sömnpillret.Men fan inte nu.I nuläget så har jag ont i hela kroppen för vi har flängt runt hela dan o dessutom har vi hjälpt en gris till himlen.Som tur är så har det varit en rolig dag,jag tänker inte tala om vad vi gjort.Sov så gott//Micke

Av michael jendelöv - 19 augusti 2008 21:15

Ja dagen började hyffsat.Gick upp kl 06:30 åkte med gumman till mvc.hon skulle ta nån blodsocker test ang.bebisen.Sen skjutsade jag ungarna till dagis,åkte hem o matade djuren o så.Jag började känna mej lite konstig o tung liksom..När Camilla ringde o skulle hem så hade jag redan jordens huvudvärk.Jag hämtade henne,vi åt lunch och sen gick jag o la mej.Jag gick inte upp förrån 14:30 då jag måste hämta ungarna på dagis,det har fortfarande inte släppt helt men man kan ju inte sova bort en hel dag.Vi har börjat att fundera kring våran situation här på gården,vi är trångbodda och har för lite mark o.s.v.Kanske ska vi skaffa nåt större ställe eftersom vi vill bli bönder,det vore kul i alla fall.Nattinatti/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards