Alla inlägg under mars 2010

Av michael jendelöv - 29 mars 2010 09:25

Hej!

Ja,vi hade ju invigning av våran butik i lördags.

Gissa om det var nervöst...Fast det gick bra,ganska mycket folk och försäljning som gick bra,och vad skoj det var,vilken kick!!

Tyvärr lös nästan hela släkten med sin frånvaro,bara morfar och farbror Roger som alltid är nyfikna på vad som händer hos oss!!

Nu var ju detta bara en smygstart för vi har inte annonserat eller nåt,vi kommer att annonsera efter påsk.

jaja annars så har jag ju gått över mer o mer till fb.Vilket gör att jag inte har tid att blogga också.

Nu måste jag faktiskt ut o titta till mina djur,vi har fått en del lamm och väntar med spänning på kultingar!!

Hej så länge/Micke

Av michael jendelöv - 20 mars 2010 19:15

Idag fick man ju till och med lust att göra nåt,det var läääänge sen.

Vi var i Tärnsjö idag o hämtade kassapparaten till våran butik i förmiddags sen var Nils o jag i Broddbo för att fylla dunkarna till traktorn,vi skulle ha åkt traktor,men jag orkade inte sitta o hoppa hela vägen.

Efter det så har jag donat lite i det som ska bli butiken,satte i ett bleck så att det går att stänga ytterdörren och byggde till en kassadisk,vi behöver lite mer saker men nu börjar det ta form i alla fall,det är så skoj och jag börjar bli lite nervös inför nästa lördag.

Imorron är det söndag och då är det hämtning av barn i uppsala som står på dagordningen,i samma veva hämtar vi grisar i fjärdhundra,det blir en dag i bilen..På måndag kväll blir mitt nya kyl/frys släp klart,ska bli riktigt skoj att hämta det och köra första lev. på onsdag.

Nääääe nu måste jag krama Camilla lite,hon verkar ha ont,stackar.

Hej så länge//Micke

Av michael jendelöv - 18 mars 2010 12:03

Ja här sitter jag o gör....ingenting.

Funderar mest på vad jag ska ta mej för,måste så klart fortsätta med veden så den kommer in under tak,efter det har jag en massa saker som behöver göras men frågan är om jag orkar just idag??

Nu ska jag nog försöka vila en stund,om det går.

Hej på ett litet tag då//Micke.

Av michael jendelöv - 17 mars 2010 22:02

Nu är det snart läggdax,Isak vaknade så klart  och jag har varit upp en gång och frun är uppe nu,kanske somnar han..

Idag har det varit fint vårväder och jag har haft som uppgift att kapa ved och så,nu har vi en del klart men mycket återstår.

Barnen (Emelie) var ute TRE timmar utan gnäll,vet inte när det inträffade sist..Hon och jag åkte vid halvtre för att hämta kött,vi tog en tur förbi Sala och tittade på byggandet av kylsläpet som verkar gå bra,allt verkar funka som planerat och det ska rulla igen nästa onsdag,enligt uppgift.

......Ursäkta avbrottet men Nisse kom ner för att han så en spindel?! i sitt rum.

Jaja måste nog assistera frugan nu,sov gott//Micke

Av michael jendelöv - 16 mars 2010 22:54

IDAG SKULLE JAG HA VARIT ENSAM HEMMA.

Men så blev det inte,därför blev det inte så mycket gjort heller.

Nisse är dunder förkyld,han har varit med mej hela dagen.

Vi har tillbringat lite pappa/son tid bara vi två med lite fika och lite aktiviteter.

En del telefonerande har det blivit och några saker har tillomed löst sej under dagen,jag fick äntligen tag i grannen som har ved till salu,nu har vi köpt 5.5 kbm.Jag tror att det räcker i år.

Annars är det jämna plågor som det brukar och ska.

Hej då bloggen//Micke

Av michael jendelöv - 15 mars 2010 22:30

Igår köpte vi våran femte bilkärra,den ska ju byggas om till kyl/frystrailer till köttleveranserna.Om det är nån som behöver ett bra epa objekt eller nåt så köp min jumpy,det sitter splittnya vinterdäck på na och hon ser otroligt läcker ut,nästan som en lloyd faktiskt.

Det har varit full fart hela dagen som vanligt...

Vi har skaffat ny kyl/frys då gamla kylen gav upp i fredags,en utgift som vi hade klarat oss utan men som ju blev nödvändig,fan.

Nu i kväll har jag varit på slaktmöte i Sala,det sista i ordningen,tråkigt då det har varit givande för mej.

Näää nu ska jag nog gå o sova eller nåt//Micke

Av michael jendelöv - 13 mars 2010 16:51

Jaa,dessa pengar.Idag brände vi elva långsjalar på elgiganten,vi måste ju byta kyl o frys eftersom kylen numera håller en jämn temperatur på 20 grader...Jävla skiit.

Efteråt köpte vi en gräddfil,det kändes som att det är vad vi hade råd med just då...

Hade en snickare här på fm. som satte in en dörr i lillahuset,nu börjar bitarna falla på plats vad gäller butiken.Mer om det kommer sen.

Kylbilsjäveln dog ju härom veckan,en kvalfull död. Speciellt för mej,det kommer gå på runt 55-60000 att bygga om den till en kärra!

Nu börjar jag gråta snart för jag har inte råd med detta ju!!

Men jag vet ju att vi kommer göra succe med våra korvar,hehe..

Hej då//Micke

Av michael jendelöv - 12 mars 2010 22:31

Ja nu e det kväll och frugan o jag har just kommit hem,eller just vet jag inte men vi e hemma i alla fall! Ensamma,det är nästan helt tyst i huset,Frun är uppe o duschar o stökar omkring.

Vi har varit på en grekisk resturang i Sala och ätit hur mycket o gott som helst.

Nu dröjer det väl nåt år innan vi kommer iväg ensamma igen....

Det har blitt lite tunnt med bloggande nu för det är bara fb som gäller,av nån konstig anledning,det är ju inte ens skoj,eller ja,det kanske det är.

Nu ska jag njuta av tystheten och lugnet,titta på tv sen blir det sängen.

Faan jag är fortfarande så mätt så jag har ont i magen.

Gonatt iaf. //Micke

Ovido - Quiz & Flashcards