Alla inlägg under december 2008

Av michael jendelöv - 31 december 2008 21:18

Det önskar jag alla som förtjänar det.

Vi har tagit det lugnt här hemma idag,eldat lite på dagen,jag o tjejerna.

I övrigt har vi nog inte gjort så många knop,bara det vanliga vilket i o för sej inte e så lite,grisarna kräver ju sitt lilla slit med mat,vatten och dynga som ska ut,sen ska de ju prata lite med..

Nä nu ska datorn släckas ner och frun o jag ska mysa lite för oss själva..

Av michael jendelöv - 30 december 2008 19:50

Ja det gammla året alltså!

Idag var vi hela familjen till Sala o handlade till i morron.

Vi ska äta gott o mysa lite,barnen ska få vara uppe en stund extra,frugan o jag ska käka smörgåstårta och en massa annat onyttigt snask..Imorron alltså.

Idag blir det nog bara lite godis i soffan när vi tittar på"american pie-the naked mile".

Vi var förbi nya huset idag igen o slängde av lite grejor,tyvärr märks det inte att vi börjat tömma här...

Nej nu ska jag göra mej fin för min älskling,kanske tillomed raka mej nånstans..

Gokväll allihopa

Av michael jendelöv - 29 december 2008 20:15

Det e bara jag igen,men det visste väl alla två som kollar min blogg.Idag e det kallt som fään igen tio minus eller nåt.

Vi ska väga o mäta lilla Isak imorrn,ska bli kul o se då vi inte varit där på ett tag.

Efter det ska vi nog till Möklinta igen för att visa huset.Skulle vara ganska bra om vi hittade nån som ville hyra rucklet snart,men vi får ju iväg lite saker dit i alla fall,vi har fortfarande inte packat så mycket som vi kanske borde..Nä nu ska jag göra nåt,har lite ont i magen eftersom frugan har bakat bullar så har väl en o annan slunkit ner i magen.

Gonatt..

Av michael jendelöv - 28 december 2008 19:53

Ja nu har premiär turen till Möklinta gått,det blev femton kartonger plus lite annat i lloyden.Inte så mycket men i alla fall en början.

I övrigt så har jag inte gjort så mycket

Kallt som fan här i Tärnsjö är det,tror vi har 9.5 minusgrader,tur att vi e så bra på att elda för inne e det tjugosju grader.Nu i kväll ska vi nog titta på mission impossible 3 eller kanske packa lite.Det värsta e att vi inte har nåt gott att äta till,tänker varje dag att vi ska sluta trycka i oss massa godis på kvällarna men sen på kvällen så sitter man o trycker i sej igen,konstigt...Imorron ska vi göra nåt,men jag kommer inte ihåg vad det var?? Skit samma.

Nä nu ska vi...göra nåt frun o jag?!

Hej hej.

Av michael jendelöv - 27 december 2008 15:56

Ja det har varit lite dåligt med bloggen nu ett tag,men får försöka bättra mej lite.

Idag har det ju gått att vara ute lite,det har vart så jävla kallt några dagar tycker jag men idag var det lite skönare så man kunde göra nåt.

Läste just Leffes blogg,det är ju det här som gör att man inte e ett förbannat dugg avundsjuk,fy för helvete för gammalt skrot!!

Här håller vi på att närma oss flytten,den första februari så drar vi,blev ju lite senare än planerat men man ska ju inte stressa.Vi ska dit imorron med de första kartongerna,ska försöka titta lite på hur vi ska lösa det med grisarna,fåren o kaninerna i början med,tjälen är ju tillräcklig för att man ska ge upp tanken på att bygga en hage ju.Har begärt in offerter på rotposten och har satt 25 jan. som sista anbudsdag,hoppas att vi får skit mycket pengar för den.Vi kommer även att sätta ut ena skogsskiftet till försäljning och det borde ju ge en del stålars till allt som måste göras,måste ju få ner lånen lite med..Nä nu måste jag göra nåt...kanske leka lite med barnen eller nåt.

Hej svejs plastfejs

Av michael jendelöv - 25 december 2008 17:17

Frugan hann före med bloggen,så jag har inte så mycket att skriva just nu,men det kommer..

Av michael jendelöv - 24 december 2008 22:07

Strålande jul.

Nu har vi precis kommit innanför dörren efter en rolig julafton,ungarna har haft en ganska jobbig dag mest på grund av all väntan...Vi kom iväg till mormor alldeles för sent men väl där blev det klackarna i taket,både ungarna o vi fick en massa julklappar och vi hade sån tur att tomten kom förbi,Daniel och de mindre barnen har ju aldrig sett honom förut så det blev spännande.Nisse tycker inte alls om att åka till mormor för han blev ju lämnad där några dagar när Isak föddes,han är totalt anti till hela Rimbo.Nu ska vi bara varva ner sen ska vi nog sov kanske.

God jul till er från oss i Tärnsjö.

Ovido - Quiz & Flashcards