Alla inlägg under december 2009

Av michael jendelöv - 31 december 2009 23:42

Ojojoj,var ska jag börja,det har varit mycket idag...not!!

Jag har mest gått o blivit ännu mer irriterad på våra fd. hyresgäster,idag ska de vara ute ur huset,de har inte ringt eller mailat eller nåt.De har flera lass kvar med möbler och ALL städning...Hästarna går på grannens mark som de inte längre arrenderar via mej,så klart så går det inte att ringa till dem för att fråga vad som händer??!!

Har väl inte gjort så mycket nytta annars idag men jag har rökt lite kött och det blev bra.Det känns som att jag börjar få kläm på saker o ting.Det blev två getbogar och en rökt julskinka?! supergott!!

Frugan sitter här bredvid och kommer med sina underfundiga kommentarer och betraktelser,ganska roliga men också konstiga ibland..Nu ska vi visst köpa en häst med,inte lätt att styra köpet så det blir nåt vettigt men det blir nog bra till slut.

Nu ska vi snart skåla....GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!

Micke.

Av michael jendelöv - 30 december 2009 21:24

Nu ska jag blogga..

Idag e det så in i helveetes kallt så jag vet inte om vi överlever,imorse hade vi 23 minus,nu vet jag inte,vänta ska jag titta..18 var det "bara".

Konstigt jag tycker det känns förbannat kallt ju.

Nassarna har fått en massa hö idag,det är så kallt så de måste få lite isolering samt en del att göra,då tänker de ju på annat.

Enligt väderleksrapporten på tv så ska det ju bli kallt imorron med men sen så ska det bli lite bättre,ett tag iaf.

Nu ska jag titta på tv,tror att det blir femte elementet..

Gonatt/Micke.

Av michael jendelöv - 29 december 2009 12:41

Ja,det verkar som om frun o jag inte pratar samma språk?

Fick visst en skopa ovett på hennes blogg,men det gör inget för jag vet att jag har rätt,som vanligt!

Nu har vi ätit lunch och barna e ute,vi får väl se hur länge?

Jag ska gå upp o tapetsera lite,frugan vet jag inte vad hon ska göra,det visar sej väl?

Hej hopp/Micke.

Av michael jendelöv - 28 december 2009 19:12

Ja jag bloggar i alla fall,verkar som om de flesta har annat att göra.

Idag har jag varit ute med traktorn en runda,helvete vad mycket snö,igen!

Denna gång fick jag ta omtag med skopan tre gånger på vägen ut till grisarna,det som blir kul med all snö är då ungarna kommer ut o ser högarna som jag skottat ihop,hehe..

Frugan åkte till Sala på em,lite sugen på rean,även om hon aldrig skulle erkänna det för mej.Hon åkte(trodde jag) för att köpa två saker,hon"glömde" båda men kom hem med två kassar annat,mest så kallade fynd?! Jag vet inte,men det blir nog bra.

Nu ska jag bara hämta lite mera ved,så vi kan elda hela natten,för det ska ju bli kallt imorron.

Hej o go natt/Micke

Av michael jendelöv - 27 december 2009 22:15

De senaste dagarna,dåligt med bloggande!

Vi har varit hela familjen hos mormor i Rimbo,vi skulle åka klockan nio i morse men vi sov till typ kvart i så vi kom iväg kanske två timmar sent!

Vi åkte via Hallsta som ju är en omväg på några härliga mil,bara för att hämta Daniel,Annelie hade inga pengar,som vanligt och vi skulle ju ändå till Rimbo.

Vi har ätit julmiddag,igen då och barnen har öppnat julklappar,vi kom hem för kanske en timme sen och tro det eller ej men vi har fått snö under dagen,inte så mycket men en cm eller två är det nog,det betyder att jag måste ploga snö imorron då...

Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer? Jag hade tänkt att försöka hinna tapetsera lite,vi får se.Jag har också en del viktiga samtal till kommunen att ta tag i.

Gokväll och sov så gott/Micke

Av michael jendelöv - 26 december 2009 22:42

Jag tycker att det är lite tråkigt sånahär dagar när det bloggas dåligt,man vet ju inte ett dugg om vad som händer i familjen.

Jaja,vi har varit LITE duktiga idag,frugan o jag,vi har kommit igång med att tapetsera i barnens rum,Daniels står först på tur,jag slipade det sista sen fick vi upp tre eller fyra våder. Jag hoppas att jag tar mej i kragen nu och fortsätter bara!

Vi hade hjälp också av Emma och Anjelica,vi hade planerat innan att vi skulle passa på att tapetsera medan de lekte med barnen och det gick bra även om vi inte hann så långt som jag hade hoppats,frugan är ju inte så van vid att hålla på med sånt heller så hon har lite att lära   .

Våra hyresgäster håller på att flytta,de är ganska sura verkar det som för de hejar knappt o så,men de har nog jobbigt med flytten o så,jag tror att de har en del kvar att göra med och sista är ju på torsdag så de har väl ganska båttom med.

Snö kom det idag med,precis som igår. Jag provade att ploga uppför backen här hemma idag men då det hade drivit igen och var kanske fem decimeter så fick jag ge upp efter en fastkörning och ploga nerför,fast det var ju ganska skoj. Jag var iväg en sväng på em. med traktor och kärra för att lasta lite ved hos en granne,halt som faan ver det men med fyrhjulsdrift går det bra,även utan kedjor.

Imorgon ska vi hämta Daniel sen ska vi till mormor för julfirande,skoj men ganska jobbigt med all bilåkning.

Som tur är så har vi ju Emma numera som matar djuren,ganska skönt att slippa stressa hem hela tiden,varje gång man ska nånstans.

Nu ska jag göra nåt annat,hare bra/Micke.

Av michael jendelöv - 25 december 2009 11:24

Verkar som om jag e först att blogga efter julafton,hehe..

Jag är ganska mätt,det har jag varit sen i förrgår kväll då vi började med julmaten!

Idag har vi bar 1-2 minusgrader,så jävla skönt,att ha över tjugo grader i hallen,det var ett tag sen.

Idag blir nog en ganska lugn dag,vet inte riktigt vad vi ska hitta på,vi ska dra in till Sala i alla fall o kolla lite mmed alla barnen.

Imorgon kommer Emma och Anjelica hit för att hjälpa oss en del,frugan ska göra rent till kaninerna,Emma ska nog mata grisarna,sen ska de passa barnen en stund medan vi ska ta tag i rummen på övervåningen.

Fortsatt god jul på er,snart får man önska ett grått nytt hår med!(som en kf are skulle sagt)

 

Hare,Micke

Av michael jendelöv - 23 december 2009 12:06

Nils o jag har varit ute i skogen och hämtat en julgran,Tjejerna "städar" vilket är ett ganska vitt begrepp i den här familjen.

Grannen/hyresgästerna ringde just o sa att de har lyckats med konsstycket att ta bort frostvakten så att deras vatten frusit,antagligen betyder det att duschkabinen som vi installerade har frusit sönder den med..Jag ska gå över sen o titta.

Frugan har sovit hela förmiddagen,hennes järnvärde är väl allt annat än på topp och dessutom så har Isak varit vaken inatt.

Han är allt annat än en "sovkille" det lilla livet.

Hej så länge/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards