Alla inlägg den 2 juni 2009

Av michael jendelöv - 2 juni 2009 21:51

Det uppskattas.

Jag menar det var ju inte ett enda rätt angående barnbarnet iaf.

Vi tackar för besöket och mjölkmaskinen,Camilla tyckte om er Erikssonnare och hon är nyfiken på att se hur ni bor,fast hon är lite rädd för björnarna..Hon har redan börjat titta efter kossor igen..

Vad gäller vädret så var det inte menat som gnäll,även om jag på nåt sätt anade att nån skulle uppfatta det så:)

Faktum är att vi välkommnar regnet eftersom det är bra för mina vallar,mer gräs=mer hö=mer jobb och förhoppningsvis några ören med.


Idag har det varit full fart,gick upp lite sent men fick iväg barnen till dagis,sen hem o koppla på cge:n (kärran) iväg o köpte en luftkompressor,åkte och handlade lite fika,hem lasta av,då hade klockan blivit 12:15.Av med kärran,iväg till dagis o hämta barnen,då ringer Svenne o säger att dom är i Forneby.De fick åka upp till skolan o möta upp.Barnen går ju på olika avdelningar så det är ju ett litet företag bara att lämna/hämta dem.Tur att Gun o Sven är lätta att umgås med annars hade det nog blivit en Zantac nu i kväll då ungarna har levt om en del.


Imorgon har jag bestämt att jag ska bygga en hage till grisarna,jag måste för jag kan inte sitta o åka till Tärnsjö o kolla dem hela tiden,problemet är att jag inte riktigt vet var den ska vara?? Grisarna förstör ju så mycket juh.

Nä gonatt o sov så gott/Micke.

Ovido - Quiz & Flashcards