Alla inlägg den 25 juli 2009

Av michael jendelöv - 25 juli 2009 21:29

Hoppas att allt e bra med alla mina vänner...Man kanske inte ens har så många,vad vet jag.

Jaja,igår så var jag ju o hämtade mina nya grisar,idag släppte vi ut dom!

Grisarna älskade att komma ut,de har aldrig varit ute förut,vad jag vet.

Galten som fick träffa två nya donnor blev ju så klart helt till sej,nu i kväll när jag var ut o tittade till dom så låg han bara o flåsade,stackarn.

Han är ju helt otränad samtidigt som han vill visa hur stor o fin han är,imorron kommer han garanterat att ha träningsvärk!

Våran lilla odugling till galt som jag har sparat i ett helt jävla år,har blivit tingad o kommer att åka till himmlen imorron förmiddag.Kanske blir det grillparty här i Möklinta imorron kväll då??

Med grisarna kommer nya problem vad gäller hur vi ska lägga upp saker o ting här hemma,då vi tänker ha egen uppfödning så måste vi ha lite extra koll på betäckningar samt grisningar,detta gör att Camillas kaningård får flytta till spannmålsladan,grisarna behöver ju ha betonggolv och även nån slags väg mellan hage o boxar så då blir det bättre.

Det som återstår att lösa är var vi ska ha spannmål o kraftfoder??

Det löser sej nog sa kärringen som sket i slasken.

Hej då/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards