Alla inlägg under juli 2009

Av michael jendelöv - 12 juli 2009 21:11

Ja i dag har vi åkt bil hela långa dagen..

Var in till Uppsla o köpte ett kopparrör till lilla huset,sen var vi i Rimbo hela eftermiddagen hos mormor,ungarna lekte o skojade av sej rejält kan jag säja.

Halv fyra var vi så tillbaka i Uppsala då Daniel skulle åka till Annelie,han har tjatat i flera dagar om det men nu ville han inte alls åka..Därifrån åkte vi vidare till Sala för att handla samt hämta Sara,hon har ju varannan helgsboende hos sin pappa,dom var så klart försenade o ungarna blir så rastlösa efter bara några minuter=fullskaligt krig.

Väl hemma så möttes vi av en stor svärm med myggor,helt sjukt jävla många de är.

Nä nu ska jag jobba vidare gonatt/Micke

Av michael jendelöv - 10 juli 2009 22:23

Jaa,idag har det blivit lite tid i telefonen..Har eventuellt ordnat till ett samarbete som verkar lovande,jag måste fila lite till på en del detaljer men det verkar som det kan bli bra,vi får se om ett tag.

Jag funderar på att bli krav certifierad uppfödare men vi får se,det kanske inte behövs..Det kostar ju en del,även om man kan ta betalt för mervärdet så verkar det byråkratiskt o mycket att hålla koll på.

Vi har äntligen kommit till skott och införskaffat lite nya tackor,våran tidigare leverantör pratar mest så vi orkar inte vänta längre,nu måste vi bara hitta en bra bagge oxå.

Grisar kommer nog att köpas in igen,snart förhoppningsvis,jag vill ha nåt att göra.

Grannarna har åkt på semester,nästa vecka ska jag fixa deras dusch,jag tror att det blir bäst om jag gör det själv,Andreas verkar ha svårt att fokusera på en sak,känns som om inget blir klart men allt är påbörjat..

Det är ju även lättare att jobba när ingen bor där.

Nääe nu ska jag varva ner liteeeee,tja.

Av michael jendelöv - 6 juli 2009 23:08

Ja det är bara lilla jag som bloggar igen!!

I dag har vi inte hunnit en bråkdel av det som var planerat,jag och Andreas hann i alla fall dra lite rör till deras dusch.

För er som inte är insatta så har vi hållit på med deras dusch i en vecka o det har bara strulat,hela tiden!! Häromdagen så höll vi på att elda upp hela huset då det blev kortis i kabeln till deras spis (som är dragen genom badrummet??!!) men nu börjar allt falla på plats.

Vi har så jävla mycket mygg just nu så ungarna kan inte ens vara ute,har just börjat röja bort allt sly runt om tomten för att kanske bli av med en del av dem,fy fan.

På Onsdag ska Camilla ha loppis för då börjar ju Möklintaveckan,då kommer det jättemycket folk hit till oss i Möklinta,förhoppningsvis till hennes loppis med.

Näääe nu skiter jag i det här,gonatt/Micke

Av michael jendelöv - 5 juli 2009 21:22

Jaa,i min familj betyder det hämtning/lämning av barn i Uppsala,i dag så var det dess bättre hämtning.Daniel har varit i Hallsatavik i två lååånga veckor hos mamma,nu ska han vara hos oss i en vecka,jag blir så glad o på bra humör när han e här,mitt älskade lilla yrväder.


Höet är klart för i år,det sista får ligga kvar då det har regnat ganska mycket på det,jag har ingen ork att fortsätta heller för den delen.


Våra hyresgäster har flyttat in nu,det har varit ganska tufft för dem då det mesta som kan strula har gjort det,vattnet,avloppet och nu i dag så blev det kortslutning i en kabel?!

I morgon ska jag hjälpa dem att sätta upp tv antenn samt dra nya vattenledningar,kul med en familj till här på gården,de har ju även skaffat två hästar vilket gör att det blir mer djur här,det gillar vi.

Nu ska jag umgås med bonnfrun i huset,goodbajs 

Av michael jendelöv - 2 juli 2009 23:38

Från de djupa skogarna i Västmanland..

Vet inte om det finns så mycket att skriva om,jag sliter halft ihjäl mej på dagarna med allt på gårn,höet skulle ju vara klart men jag slog lite till så,bara så jag har nåt att göra...hyresgästerna har flyttat in,de verkar inte klara nåt själva så man får springa hos dem hela tiden o fixa saker,idag har de stopp i avloppet...I vårat hus har vi bytt ut badkaret mot en duschkabin,vilket gjort att vi även kan ha tvättmaskinen där inne,kopplade in allt idag o det blir premiärtvätt imorrn...

Nä nu ska jag sova en stund,det blir nog en låååång dag imorron med/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards