Alla inlägg under mars 2009

Av michael jendelöv - 20 mars 2009 12:27

Ja nu har vi just kommit hem,fast bara jag,Emelie och Nils.

Mamma och Isak ska in till Uppsala o lämna Sara till hennes pappa och kommer således hem senare i kväll.

Har varit iväg o köpt lite utrustning till traktorn så nu väntar vi bara på att den ska komma hem nån gång.Nu ska faktiskt Emelie o jag ut och börja med fruns kaninburar,hörs senare.

Av michael jendelöv - 19 mars 2009 20:36

Nu är det bestämt dådå,jag har gjort upp affären ang. traktorn,det blev en MF 3050 E med en trima lastare o skopa så klart.Hur snygg som helst.

Idag köpte jag även lite andra grejor för tjugosju tusen spänn,fan snart e stålarsarna slut.

Pratade lite med Daniel idag,han snackar så man tror öronen ska trilla av om allt o inget men mest om blixten mcqueen,kungen och de andra bilarna. På måndag ska vi till ackis för tester ang. CF. Hoppas att läkarna hittar nåt denna gång och inte skiter i allt som förra gången.

Snön har äntligen börjat kapitulera en aning men den e seg i år,fortfarande har vi nästan två dm. kvar ute på vallarna,helt otroligt vilken vinter!!

För ett par dagar sen så hittade vi konstiga spår på våran tomt,det visade sej att det gått en lo o strukit runt huset,vi e ju lite oroliga för våra får o speciellt lammen när de kommer och frugan e säkert rädd för sina kaniner.Jaa nu vet jag inget mera så på återseende som man säger i tjeckien.

Av michael jendelöv - 16 mars 2009 18:30

Ja det kan man verkligen säga,Daniel och jag var o tittade på en traktor i dag,vi provkörde med...Daniel var mycket skeptisk till att börja med men försäljaren bjöd på en klubba sen så...

Väl ute på uppställningsplatsen så tyckte han att den var lite läskig,traktorn alltså,men han gick motvilligt med på att åka med pappa en runda,vi hann 10 meter sen ropade Daniel"pappa den här ska vi köpa!!"

Ja det tycker jag med sa jag,men vi får se..

Efter det så åkte vi till Hallstavik på utvecklingsamtal,det visade sej att det hänt ganska mycket sen sist,mycket bra men även en del saker som jag måste hålla lite koll på.Det är i alla fall kul att se hur han har det där borta på dagis.

Nu ska han vara i Hallstavik i två låååånga veckor,skit jobbigt men det måste ju bli så tyvärr.Tur att vi har telefon så vi alla kan ringa o höra hur han har det.

Nä nu måste jag umgås med övriga familjen en stund,gonatt.

Av michael jendelöv - 15 mars 2009 20:00

Ja det hade så klart smygit in ett litet "omedvetet" fel i frugans blogg igår ser jag,JAG hejar faaan inte på Månzzz! Jag hejar på den som vinner,så det så!

Jaja vilket kaaanon väder vi har haft idag,sju plusgrader och strålande sol,underbart.

Imorron blir det fullt upp,ska först åka o titta på en traktor(hihi) det e så kul,fattar det inte själv men man blir ju som barn på nytt varje gång? Sen ska jag åka till Hallstavik o ha utvecklingssamtal med Daniels fröken som också e kul för man får ju se allt han gjort höra hur mycket han lärt sej o så.

NU ska jag krama frugan i soffan,gonatt.

Av michael jendelöv - 12 mars 2009 19:50

Jag hej igen då.

Vad har hänt sen sist??? Jo i går sålde vi lite skog och fick på så sätt in lite pengar,trodde jag...Det visade sej att det tar mellan 6-12 månader att stycka av en bit mark pga. att det e så många myndigheter inblandade,otroligt säjer jag. Jag hade ju räknat med att få in lite kulor så man kan börja investera...Skiiiiiiiit.Men men det löser sej sa kärringen som sket i slasken.

I dag var jag o pratade med banken,det gick lite bättre och vi är mer eller mindre överens,tur att jag har en bra kontakt där.

Nä nu måste jag sköta min bokföring som är helt eftersatt.

Gonatt.

Av michael jendelöv - 10 mars 2009 14:23

Ja idag är en hemma/innedag.

Skittråkigt väder,det har snöat precis hela dagen och det har nog kommit tre,fyra cm. skulle jag tro...USCH.Det som töade så fint!

Imorron är det slut med hemma dagar,då ska jag ut o åka bil hela dagen,först till Västerås,till LRF och efteråt ska jag eventuellt åka till Karlskoga..Men det är inte helt spikat än.

På torsdag ska jag åka till Tärnsjö,efter att jag varit på banken i Östervåla och pratat med dom,ska passa på att lämna två fina skinkor som ska lämnas in på rökning,mmmm.Jag saknar ju så klart mina grisar så jag måste åka dit ibland o titta till dom.

Nä det var nog allt just nu iaf.Hej o hå.

Av michael jendelöv - 8 mars 2009 19:14

Ja,den här veckan blir nog full med saker att göra verkar det som.

Nästan allt var inställt fram till i Fredags när det dök upp lika mycket till att göra...Konstigt det där,att det alltid fylls på med mer saker att göra,det kanske ligger i mäniskans natur att hitta på saker som måste göras?  Jaja,i morron måndag blir en dag med telefonen,frun ska gå på öppna förskolan med barnen så jag får några timmar att jobba med saker o ting.

Imorron ska jag faktiskt göra slag i saken o ringa på en TRAKTOR!!

Kanske kan jag komma iväg i veckan o titta på den med...Jag ska ju börja med bygget av djurhall med,måste bara komma på var/när o hur jag ska göra sen blir det en enkel match..

Frugan är ganska glad idag för vi har resonerat oss fram till att hon kan ha "lagårdsavdelningen" att förfoga fritt över och vi vill ju båda ha kossor så ev. blir det två kvigkalvar lite senare..Herford ska det visst vara..

Tackorna har inte lammat än,vi väntar med spänning på alla fyra.

NEEEEJ nu ska jag sätta mej i soffan en stund,jag är tokslut!!

Hejhopp din gammla sopp.

Av michael jendelöv - 7 mars 2009 19:39

Jag kollade just bloggarna och inte ett skit har tydligen hänt...

Inte här heller,vi ska nog titta på andra chansen klockan åtta,sen blir det nog bingen,jag har åkt på jordens förkylning,andra dagen med feber och jag har nog bihåleinflammation med,usch!!

Imorron ska jag till Uppsala o hämta Daniel o Sara,det blir skoj,Sara har ju bara varit borta sen i Fredags men man saknar henne i alla fall.Daniel har jag saknat sen i Söndags när jag lämnade honom,lika tråkigt varje gång.Men i morron kommer han ju hit i en vecka.

De varnar för snö i morrn,typiskt när man ska åka till Uppsala,det positiva är ju att det ska bli plusgrader sen,då kanske skiten töar till Sibirien eller nåt.

Nä nu ska jag umgås med min äkta hälft.Gonatt

Ovido - Quiz & Flashcards