Alla inlägg den 4 april 2009

Av michael jendelöv - 4 april 2009 20:37

Inatt nån gång så dog tydligen den sista lammungen,frun har inte sagt nåt men den var i alla fall död,den var ju så liten så den var nog dömd på förhand,tråkigt men sånt e livet på landet.

Idag har vi haft riktig vårvärme,har gått en stund i t-shirt så man blir väl sjuk nu då.

Snön är i stort sett borta men tjälen är nog fortfarande djup.

Jag hade en nära döden upplevelse idag med...Ungefär mitt på dagen skulle jag tro att det var,frugan kom ut ur huset o frågade var ungarna var? Dom är väl o leker nånstans sa jag...men det var helt tyst.Man började ana oråd,minst sagt.

NEJ dom är inne i lilla huset hörde jag Camilla säga.Hon sprang in o Daniel och Emelie hade hittat falu rödfärg med tillhörande penslar,modell moddlare och de hade hållit på ett tag o "målat" ...det mesta hade fått sej en rejäl "uppfräschning" .Trappen utanför,entren,trappan inne,köket,innerdörrarna nere,hallen uppe,skorstensstocken och båda rummen uppe.3 timmar har jag nog skurat!! tur i oturen att det e falurödfärg då den går bort"nästan"överallt med vanligt vatten.

Till saken hör ju att vi trots allt har hyrt ut huset på nytt,fan.

Ungarna åkte upp på rummet ett tag men det är ju inte deras fel ju..Verkar som det mest var mamma som blev arg.

Senare tog jag en promenad med bara Daniel för att få lite egen tid med honom,det gillar han även om han mest hoppar i vattenpölar?! Han e så go för han tycker verkligen ALLT är skoj o han e så nyfiken på saker o ting,extra roligt blir det så klart när det bara är han o jag,då myser han.

Nä nu ska jag reta min älskling lite hon e så jävla sur o grinig idag,det är nog rekord! Hoppas på en lite lugnare dag i morron.

Gonatt.

Ovido - Quiz & Flashcards