Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av michael jendelöv - 7 augusti 2009 23:52

Det verkar bara vara Leffe,Katarina o jag som skriver någorlunda ofta?!

Tråkigt att man inte riktigt vet vad som händer..

Jag har iaf slaktat en liten gris idag,den skulle helstekas och jag blev så klart avundsjuk,jag ville ju också göra det!

Vi råkade ut för nåt tråkigt med,en av våra tackor har inte synts till på ett tag,har inte tänkt så mycket på det men idag så gick jag runt o letade efter henne,hon var stendöd,antagligen har värmen och  myggen/bromsen tärt på henne så hon inte orkade,vad vet jag.Tråkigt är det i alla fall!

Jag har åkt 3 gånger med vatten till grisarna och fåren idag och varje gång jag kommer ut i hagarna så är det slut i vattenhoarna,så de lider nog de stackars djuren.

Annars är det ganska lugnt just nu,vi håller på med barnens rum men det går inte så värst fort,idag har det inte blivit nåt gjort över huvud taget.

Imorron ska jag nog fortsätta ute,håller på att klura ut hur vi ska ha allt,höet är ju inne men det kommer nog en massa halm om några veckor,silon ska in nånstans o frun ska ha havre till får o kaninerna.

Vi hade premiär i Möklinta igår,en "take away" kinamat har öppnat i Möklintagården,idag skulle jag o frugan festa så vi beställde biff med bambuskott o ris,måste säga att jag blev besviken,vi hade kunnat göra detta själva hemma,tråkigt men nu har vi provat och nästa gång blir det Sala.

Nääe nu måste jag nog gå o knyta mej en stund så man orkar med morgondagen,gonatt/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards