Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av michael jendelöv - 24 augusti 2009 22:29

I dag så har jag efter snart två års velande sagt upp mej på coop,riktigt jobbigt har det varit eftersom jag jobbat där i sammanlagt 12 år,även om man hatar skiten så saknar man det när man inte är där,konstigt men det kanske ligger i människans natur att gräset alltid är grönare på andra sidan...Innan man startar eget så fattar man inte hur enkelt o lättförtjänt lönen är när man är anställd,man jobbar ju bara lite o lönen sitter där den 25e.Inte för att jag klagar,det är otroligt stimulerande och verkligen en morot när man lyckas med nåt,fast man ska nog veta att man aldrig blir rik på det.Uppsägningen har ju hängt i luften i 1.5 år ungefär,men jag har velat ha kvar anställningen så länge som möjligt som säkerhet,faktum är att jag faktiskt blev erbjuden att fortsätta vara just tjänstledig,men jag kommer aldrig att släppa copp om jag inte säger upp min anställning,det känns fel att de ska hålla en tjänst till mej då jag ju vet att jag inte kommer att jobba något mer där.


Annars har det inte hänt så mycket,annat än att Sara börjat i skolan,det tyckte hon om och i morron ska hon åka bussen själv dit och hem,hur stolt som helst är hon det lilla livet.


Jag har nu på kvällen börjat kolla lite på hur jag ska bygga ligghallen till grisarna,tror att jag har hittat en bra lösning och även var den ska stå nånstans,så nu är det bara att börja jobba med den,ska bara göra allt annat först.

Har tänkt att jag ska göra ett stort ryck imorron,får väl se om det blir nån ligghall eller ej för jag måste börja med att röja under elstängslet,gräs växer ju tyvärr..även fast man klipper det.


Jag var ut en stund till grisflocken nu ikväll och busade lite med småttingarna,som inte är så värst små längre,passade även på att klappa lite på de blivande mammorna,shit vad runda o tunga de är,de pustar o frustar när de går,fast dom gillar när man kliar dem på magen o ryggen.


Nääe nu måste jag nog gå till sängs,frugan drar timmer redan och vi ska ju upp imorron bitti.

Hare bra/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards