Alla inlägg den 25 november 2008

Av michael jendelöv - 25 november 2008 14:16

Ja idag var det dax igen,vi har bara fått ca 10 cm nysnö så man kanske inte ska gnälla så mycket.Hörde att Vattholma fått 55 cm så jag antar at Leffe samt Katarina har fått mycket mer snö än vi.Men skit vad jobbigt att skotta,hade glömt hur det kändes,ändå är jag bara halvvägs..Sara e sjuk men enligt vc så ska vi bara vänta på att det går över av sig själv.Nils har oxå börjat bli förkyld,det e väl såna tider.Vilddjuren e på dagis,jag sa till fröknarna att de skulle köra slut på dem för jag orkar inte höra på lejon/dinosaur flocken en dag till..Allt för nu,kanske skriver mer senare.

Vi var på koll med lillen idag med,han hade börjat växa ordentligt det lilla livet han var tydligen 53,5 cm lång o vägde 4370 gram = bra jobbat.


Ja nu e det kväll..Efter kvällsmat och lite kvällsfika så får man lite lugn o ro,det är värt att sitta uppe en stund även om man e trött,o bara njuta av lugnet,sköööönt.

När jag hämtat ungarna idag på dagis så ville de absolut att jag skulle vara uppe hos dem en stund,efter en del övertalning så gick jag med på det och jag frågade vad vi skulle leka då? Daniel o Emelie skrek att vi måste bygga en koja! Ok sa jag o vi byggde en koja.Sen ska vi vara jättearga lejon som bor i den tyckte allihopa,så det lekte vi då...Inga dinosaurier i alla fall.

I morron ska jag lämna ifrån mej min stora kille,det är lika tråkigt varje gång,fast denna gång är det ju bara fem dagar,han kommer tillbaka på Söndag igen.

Imorrn e det juh även slaktdag igen så jag har en hektisk dag,först in till Uppsala med Daniel sen hem fort som en blixt,måste ju vara klar innan mörkret faller med slakten sen ska ju allt annat skötas med.

Nä nu ska jag nog sova lite,nattinatti.

Ovido - Quiz & Flashcards