Alla inlägg under december 2008

Av michael jendelöv - 16 december 2008 19:09

Ja då var man ägare av en till bonngård då.

Idag var vi till banken o köpte gården i Möklinta,smått fantastiskt hur räntorna har ändrat sej!!

Jag vill inte tala om vad vi har för amorteringar o så men det kostar inte ens hälften så mycket i dag som för en månad sen när vi planerade allt på banken..

Ska ner till slakteriet o stycka imorron för det kommer kunder o hämtar lite kött här på em. Det blir kul,får se om jag kommer ihåg nåt av det som jag har lärt mej.Det blir lite körigt på morronen för först ska ju ungarna till dagis sen har jag en timme på mej innan jag ska vara i Spånga,klockan 13:00 så måste jag vara hemma med köttet igen,då ska styckningen vara klar,slakteriet städat,alla maskiner rena och jag ska hinna hem,men det får väl gå på nåt sätt..

Nä nu e jag faan helt slutkörd så jag ska nog krama frun lite sen blir det tv en stund o bingen..sov gott.

Av michael jendelöv - 15 december 2008 21:29

Ja idag har jag varit iväg hela dagen igen,träffar vare sej frugan eller ungarna vissa dagar,känns det som = tråkigt.Tyvärr märks det ganska tydligt på Daniel dessa dagar för han sover väldigt oroligt och vill helst att pappa ska sitta bredvid sängen o hålla handen hela natten..

De andra bryr sej inte så mycket om just den saken även om de nog saknar lite bus på dagarna,mamma har ju fullt upp med lilla Isak.

Åkte vid 11:30 tiden på förmiddan för att visa lilla huset i Möklinta,igen,därifrån vidare till slakteriet för att slakta en gris till,de hade stått där (två stycken) sen igår Söndag.Guben som har slakteriet tyckte att det var lite jobbigt för han hade så mycket nu innan jul så min gris fick nog egentligen inte ens plats,det löste sej till slut iaf. och nu ska den bara styckas,det verkar bli på Fredag och det blir nog bra.

Imorron ska vi till banken o köpa vårat nya hus,sen e det vårat,ska bli riktigt kul även om tillträdet nog dröjer ett tag.

Direkt efter vi varit där så kommer en dam hit till oss i Tärnsjö och ska kolla på gården för ev. köp? Får väl se hur det blir med det,har väl mina tvivel..

Nä nu ska jag nog käka upp en av frugans lussebullar,de blev oootroligt goda.


Go natt på er.

Av michael jendelöv - 14 december 2008 19:00

Idag väckte frugan mej klockan 07:30,var juh tvungen att vara i Uppsala kl.09:30.Så det blev till att dra efter en kopp kaffe,Daniel blev så klart glad att pappa kom men gladast e så klart jag!!

Han hade feber redan när jag hämtade honom o den var ganska hög när jag nattade honom,får väl se hur natten artar sej..

Han vaknade för typ fem minuter sen och grät av att han har ont i magen,känns inte bra men doktor finkeljäveln säger juh att jag ska sluta LETA fel på honom,han e juh doktor så han vet så klart bäst :(

När jag e på väg hem med Daniel så ringer telefonen,det e Stefan på slakteriet.Ja hej jag skulle bara säga att det e levandebesiktning av grisarna klockan 12:00 idag..Den brukar vara vid 18:00!!

Klockan var då 10:23 tror jag o jag hade just passerat Harbo,jaja plattan i mattan hem,ur med Daniel ut o slira på plan med transporten,körde så klart fast idag med,fast bara en gång,in med grisarna o iväg,klockan var då 11:04 och jag var nere strax efter tolv faktiskt.Veterinären kom inte förrän efter 13:00 så klart.Vi klarade det iaf.det var ju huvudsaken.

Blev kvar en stund hos Stickan,nån kopp kaffe slank väl ner med..

Imorron blir det oxå full fart hela dagen,ska visa huset i Mklinta sen direkt ner till slakteriet o fösa fram min gris,styckningen verkar bli på Onsdag=perfa!!

Vi tog hem en halv gris till oss själva för att jämföra med när man hemslaktar o det är ju en viss skillnad,vi har gjort egen julskinka och det ska blir riktigt skoj att jämföra.

För er som vill veta så kan jag tala om att MINA grisar får högsta betyg av veterinären som faktiskt har köpt en julgris härifrån.

Jaja,nu ska jag varva ner lite. Hejohå i bersån..

Hej

Av michael jendelöv - 13 december 2008 17:01

Ja det har inte funnits tid för bloggen,tyvärr!

Var iväg igår o styckade lite gris i Fredags,det var kul o nyttigt men ganska jobbigt med.

Imorron ska en gris till iväg till slakt,det har varit en del turer kring det men nu verkar det vara löst,vi får se när det blir styckning av den grisen.

Imorgon kommer Sara hem och jag ska in till Uppsala o hämta Daniel,förhoppningsvis så kan Annelie åka in på morgonen,annars blir det problem,fast det är man juh rätt van vid när det gäller henne.

Idag skulle jag laga lyset på bilen var det tänkt...men det sket sej så klart.

Började hänga på djurtrnsporten vi 13 tiden kanske,på bilen,strax efter tre gick jag in o fikade,då hade jag kommit tio meter kanske...

När jag väl kom loss hade ena hjulet låst sej,blev så jävla less så jag åkte fyra km ner till stora vägen där det var asfalt,där lossnade det.USCH vilket jävla helvete,frugan hörde mej svära ända in i huset.NU e det löst i a f men jag är helt slut....

Av michael jendelöv - 10 december 2008 19:44

Så snodde frugan korten på barnen när de bakar lussebullar,typiskt!

Idag har det inte hänt så mycket,vänta....nu ljuger jag faktiskt,vi åkte till våla imorse för att väga o mäta Isak,vi blev så klart stoppade av polisen,resultat=Vänster strålkastare lös ej(den som har chrysler vet kanske att för att byta skiten måste man demontera hela lyset?!) 5 skruvar.sen fick jag blåsa,nykter va man ju iaf.Sen kommer konstapeln fram och säger,varför har du inte bilen försäkrad?? Jag svarar att den visst är försäkrad. Var då frågar han? Hos länsförsäkringar..Den står som oförsäkrad hos oss iaf,säger han,hur som hels så får vi åka vidare till våla,som tur är svänger jag in på macken o köper en lampa för på tillbaka vägen blir jag så klart stoppad på samma ställe igen...Vi får vänta en stund sen kommer samma konstapel fram o frågar,har du köpt en lampa nu?? O det hade jag ju,så jag kan visa honom,varpå han skrattar och säger bar du kan åka...Väl hemma så ringer jag mitt jävla skit försäkringsbolag och frågar vad som händer?? De har sagt upp min försäkring?! Jag blir så paff så jag frågar bara om jag kan försäkra den någon annan stans och de säger "ja".Länsförsäkringar har inte mej som kund längre,hoppas de kånkar jävla skit försäkringsbolag.Bilen blev billigare oxå.Sen har inget viktigt hänt,jag har blivit om möjligt ännu mer osams med Annelie,men det är mest skoj för hon e så jävla osmidig o korkad..

Gonatt allihopa.

Av michael jendelöv - 9 december 2008 16:34

Som JB brukar säja.

Har just blivit klar me sysslorna efter att ha kommit hem,Camilla o jag var ju i Bro idag och pratade lite med några jobbarkompisar samt förlängde tjänstledigheten ett halvår till.

Vet inte om Camilla tyckte det var så värst kul men på nåt konstigt sätt så saknar man ju ändå det där skitstället,konstigt...Som sagt.

Kul att prata lite med folket där i a f.

Vi hann vara där i  en timme drygt sen var vi tvugna att åka hem,måste ju hämta ungarna kl 15:00,det går inte att rucka på inte.Nu ska jag fortsätta men jag e snart tillbax..


Ja då var det kväll,Camilla sover i soffan,hon vägrar ju att gå in i sängen o sova där,så hon får väl ligga i soffan o snarka då..De e inte ett skit på tv:n så man får väl surfa runt lite,kanske blir det en tidig kväll,vi får se.

imorron ska vi baka lussebullar,har Camilla sagt,hoppas det blir så för annars vet jag inte riktigt vad vi ska göra...Ungarna e lediga från dagis och dom måste ju aktiveras annars river dom huset.

Nu ikväll ringde det ett par från Sundsvall som vill hyra vårat hus i Möklinta,folk e så konstiga för det låter som att de vill att man skickar ett hyreskontrakt på posten så kan de skriva på o skicka tillbaka,sen kan de flytta in...Men ska ni inte titta på huset och kanske träffa de ni ska hyra av som ju kommer att bli grannar?? Behövs inte,vi tar det,maila lite bilder bara så blir det bra..Men jag hyr inte ut till någon jag inte träffat innan och som jag känner funkar att ha som granne.Jaja på Torsdag ska jag visst vara gräsänkling på dagen,blir nog lite tråkigt men man kan få mycket gjort.Fredag sen då e det styckning för hela slanten,har ju fem slaktkroppar hänger på slakteriet som ska styckas,Stickan ska hjälpa till så det blir nog både bra ,kul o lärorikt,skulle jag tro.

Nä nu ska jag kolla på maskiner ett tag,jag måste bara dra en historia..


Vet du varför det inte finns några bögar ute i universum??




Jo för det finns ingen ända på det...



Av michael jendelöv - 8 december 2008 22:01

Jo jag säger då det ja..Var ju o lämnade grisar igår o hade ju tänkt att vara med på slakten idag,från början alltså.Men jag resonerade lite med min mentor igår (Stig) o eftersom det var full bemanning och jag har ganska långt att åka så kom vi överens om att jag nog skulle göra massa annat istället.

Jag hade tänkt att hälsa på jobbarkompisarna i Bro idag samt diskutera med chefen om att förlänga min tjänstledighet,men det fick vänta för imorse ringde telefonen och det var Stefan som undrade om jag inte skulle hjälpa till att fösa fram mina grisar,så de inte skulle bli så stressade,så jag åkte ner till Spånga o gjorde en insats,det var nog ganska bra för grisarna blev ju glada när de såg mej och de mer eller mindre travade fram själva.

Imorron ska jag ta med mej frun och lillen för en tripp till Coop i Bro,har ju inte träffat kompisarna där på snart ett år så det ska bli kul..

Kanske kan vi hinna köpa nån julklapp med.

Nä nu ska jag krama min fru,gonattish

Av michael jendelöv - 6 december 2008 19:25

Ja,vad har hänt i dag då?? Inte så mycket tror jag.

Ungarna har varit inne hela dagen så de har nästan rivit huset och drivit oss till vansinne (mest Camilla tror jag).

Det har ju regnat/snöat precis hela dagen så de ville inte ens gå ut,ganska ovanligt men man kan ju förstå dom små liven,de blir ju blöta i vanliga fall så man kan ju tänka sej hur det hade blivit idag..

Imorron ska jag lämna Daniel i Uppsala så att "puckot" får ha honom en vecka,tråkigt men nödvändigt..än så länge.

Imorgon em. ska jag köra fem grisar till Spånga för vidare behandling,ska bli kul,tyvärr hinner jag nog inte vara med sjäv som jag hade tänkt eftersom jag har en massa annat o göra,men vi ska stycka på Fredag i alla fall.Ska nog försöka åka ner till Bro i veckan för att tala med chefen om framtiden,får väl se hur det slutar?

Hoppas att alla mår bra för det gör vi,hej o hå så brååå..

Ovido - Quiz & Flashcards