Alla inlägg under november 2008

Av michael jendelöv - 20 november 2008 20:06

Jag trodde i min enfald att Camilla skulle få komma hem idag,men det gick inte.Isak gjorde PKU:et klockan 13:30 ca.Doktorn tog ett extra prov ang, gulsot.Vi skulle få svar blixtsnabbt,redan efter två timmar!!

Tack,två timmar i vårat schema är på tok för lång tid så det var bara att åka hem ensam idag med...Isak mådde dock mycket bättre,Camilla med.

Vi får väl göra ett nytt försök imorron igen..Men vad ser jag,en liten chokladbit på bordet,blev just otroligt sugen på den..

Go afton,goafton//Micke

Av michael jendelöv - 20 november 2008 10:36

Ja,har just pratat med Camilla,vi ska få göra PKU-testet idag o sen får dom nog komma hem,förutsatt att han inte är så gul förstås.Jag ska åka in så jag är där vid 13-13:30.

Inatt har jag inte sovit mer än några timmar på sin höjd,jag var så korkad att jag lät Sara,Emelie och Daniel sova i Camillas säng.

Så i dag har jag ont som f-n i ryggen och är väl inte så värst utvilad,men vi kom upp i morse i a f. och kom i tid till dagis.

Som grädde på moset så lyckades jag krossa två stycken glasrutor i lagårn i morse när jag matade djuren,bajs oxå.

Nä nu ska jag duscha o så,hej hej. 

Av michael jendelöv - 19 november 2008 22:16

Att alla barnen sov,men ack så fel man kan ha.

Daniel ropade just att han inte får nåt täcke,fast han har ett eget?!

Det visade sej att lilla Emelie ligger tvärs över sängen över både Daniel och Sara...Jaja vad ska man säga.

Skönt att de är hemma i alla fall.

Av michael jendelöv - 19 november 2008 21:55

Ja,nu e alla hemma utom Camilla o Isak förstås.

14:30 åkte jag hemmifrån 21:20 var jag hemma med barnen igen.

Jag kunde i alla fall se frun o Isak i knappt en timme.

De hade fått tillbaka lite färg båda två även om Camilla såg lite blek ut fortfarande.

Tydligen så hade Isak varit lite kinkig inatt,han har ju inte lärt sej att man sover på natten ännu,det längsta han sovit i sträck var typ en kvart eller nåt,han har även fått lite gulsot vilket gör att dom ev. inte alls får komma hem imorgon som planerat,vi får se.

Nä nu ska jag varva ner lite sen ska jag gå in i min säng o sova tillsammans med tre barn som mest bråkar om täcket.

Nattinatti //Micke

Av michael jendelöv - 18 november 2008 21:17

Jag tänkte bara att jag skulle tacka för alla inlägg och gratulationer,tack tebax från Camilla o mej,oj nu ligger en mandelkubb helt ensam på bordet,dax att käka upp den...

Av michael jendelöv - 18 november 2008 18:51

Äntligen så har vi blivit en Jendelöv till!!

Klockan 13:02 föddes ett litet gossebarn,som de säger på bb.

Han heter Isak är 52 cm lång och väger 4270 gram,han borde snart finnas på webbisar.Camilla var jätte duktig och förlossningen blev lugn och fin jag grät några lyckotårar både under o efter förlossningen.Camilla o Isak ligger kvar till i morgon,minst.Själv ska jag åka o samla ihop alla andra barn som e utspridda både i Hallsta o Rimbo.Nä nu ska jag vila min lilla kropp,här är några bilder som jag har tagit på mina älsklingar.

Micke

Av michael jendelöv - 18 november 2008 06:55

Klockan 06:35 ungefär väckte hon mej och sa att jag nog ska komma in.

Äntligen värkar!!

Vi får se om det är på riktigt nu då.

Jag hoppas att det är det så vi slipper åka fram och till baka hela tiden.

Nu ska jag dricka kaffe,mata djuren sen åker jag,förhoppningsvis för sista gången till BB.Jag saknar min fru och alla våra barn.

Av michael jendelöv - 17 november 2008 21:24

Ja,klockan tio i morse var vi på Ackis igen.De tog ett ctg. för tionde gången på en vecka,sen gick Camilla o kissade,jag frågade barnmorskan om de inte skulle ta ett urinprov som de alltid gör? Nä svarade hon och började känna på Camillas mage.Ni kan gå o sätta er i väntrummet sa hon sen till oss,så ska ni träffa läkaren sen för bedömningskontrollen.Jag hinner dricka en halv kopp kaffe sen blir hon inkallad till läkaren.Väl där så kan läkaren inte göra bedömningen utan måste ringa till överläkaren som bestämmer att de inte ska göra nånting MEN hon måste läggas in till imorron Tisdag.Vi får veta att det tyvärr inte finns några rum lediga men om vi väntar ett tag så...Vi bestämde att vi går till restaurangen o äter lunch.Efteråt går vi tillbaka,Camilla pustar o frustar men kämpar på.Väl tillbaka så får vi ett rum,efter en halvtimmes väntan kanske.De kommer in med en extra säng till mej sen ska Camilla lämna ett urinprov och ytterligare en sköterska frågar samma saker som alla tjugo sköterskorna innan gjort och klämmer på magen.Camilla har haft konstant huvudvärk nu i snart två månader men det är inget att bry sej om eftersom hon inte har högt blodtryck,hon har ringt säkert tjugo gånger om detta,alla gångerna vi varit in  har hon åkt hem med alvedon.Jag lämnar henne klockan tre på em. eftersom jag måste hem o sköta djuren och jag ska visa huset senare idag.Jag får ett sms från Camilla efter ett tag att hon vill därifrån,jag ringer så klart upp henne o får veta att en barnmorska som jag ska ta reda på vem det är imorgon,har betett sig väldigt konstigt och mycket oproffesionellt,jag kan inte skriva hur för jag måste fråga Camilla först om jag får.Akademiska har visat sej vara det rörigaste,mest ineffektiva jävla ställe som jag haft kontakt med,då jobbar jag ändå på coop!!

Inte nog med detta,just innan jag ska åka därifrån,efter att ha suttit på en jävla stol i fyra timmar så lägger jag mej i sängen som de ställt in till MEJ,jag hinner ligga där i två minuter sen kommer en sköterska in,efter skiftbyte så klart.Hon blir arg på mej direkt hon kommer in i rummet och menar att jag inte får ligga i den andra sängen eftersom det kan komma fler patienter,fy fan för Ackis,vilket skit ställe!!

Först Dr.Finkel sen detta,lägg ner skiten!!!!!!!!!!!!!!

Västerås var mycket bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards