Alla inlägg den 14 juli 2008

Av michael jendelöv - 14 juli 2008 20:33

Jag bloggade igår men jag tror att det körde ihop sej så det blev nog inget o jag orkade inte göra om hela inlägget så jag släckte ner i stället.Men nu e jag tillbaka..Vi har varit på Råsbodagen här i Tärnsjö,det blev riktigt kul! Ungarna var på bra humör o då brukar ju allt gå bra.Vi tittade på gamla bilar,traktorer o gamla redskap,det roliga med Råsbodagen e att allt som e med på utställningen måste fungera,så allt som e med visas i drift.De hade en stenkross från början på förra seklet,gamla tändkulemotordrivna redskap av okända märken.De plöjde med grållar o hästar,vände hö med dito och vi har kompisar som hade med olika djur av gamla lantraser.Gris så klart men även nordsvensk,lappget och hälsingefår och gotlandshöns.Ungarna fick prova på turridning och det blev en hit,de sken ikapp när de kom tillbaka,de hann även åka en gång på karusellen,vi tvekade en stund men gav sen med oss(förra gången grät dom hysteriskt när dom åkte) men i dag gick det jättebra.Vi hade med fika o satt på en filt i solen,jättemysigt.Tack frugan och ungarna!! Väl här hemma så saknar jag min traktor,tråkigt att inte kunna köra i nån geggpöl så det stänker,eller köra skopan i dynghögen o köra fast...Men jag ska köpa en ny,om det så e det sista jag gör,hahaha!!! Jag har i alla fall köpt 20 nya smågrisar,alltid nåt! Vi har så jäkla mycket att göra här hemma så vi vet snart varken ut eller in,hoppas att det lugnar ner sej snart,tyvärr så dröjer det nog ett tag..Nä nu ska jag nog gå till frugan o mysa lite i soffan,det e så mysigt ju.Nattinatti//Micke

Ovido - Quiz & Flashcards