Alla inlägg den 24 januari 2009

Av michael jendelöv - 24 januari 2009 20:28

Vad har väl hänt i dag då?  

Jo det började snöa typ klockan åtta i morse,faan tänkte jag men det kom bara ca:4cm kanske. Skotta fick man ju i alla fall,skitkul när man inte har nån traktor,pust o stön säger jag.

Daniel o Emelie har varit som små änglar,knappt bråkat nånting,tycker jag.

Vi har faktiskt slutat med lördagsgodis,i stället får barnen varsin leksak som vi köper i en automat på ica för tio kronor styck,så nu har dom helt slutat tjata om godis och ska ha en leksak istället,mycket bättre tycker vi.

Mina  2 kära grisar som har varit sjuka har båda blivit bättre,tyvärr verkar det som att skabben har kommit i år igen,i år ska vi prova en annan kur som man inte måste injecera,stavas det så? utan man häller det bara längs ryggraden.Bra tycker jag för det är ju inte så lång karenstid innan slakt och jag kan ju säga till dem som aldrig har gett en gris en spruta,att det kan vara ganska knivigt,milt uttryckt. Vecka 8 blir det slakt igen,om nån vill så kan man köpa kött,slaktat o styckat som man vill ha det,precis som vanligt.

Nu ska jag sitta o prata lite med frugan en stund...Gonatt o hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards