Alla inlägg den 18 november 2009

Av michael jendelöv - 18 november 2009 21:25

Ja nu är det klart,1:a advent börjar vi sälja kött hemma på gården,direkt ur kylbilen.

Det ska bli riktigt skoj att prova,2:a advent ska vi även ta hem lite olika korvar till försäljning.Det blev ju inte nån tur till Fjärdhundra i tisdags för att hämta grisar,det kommer jag att göra i morron kväll istället,3 st gyltor som ska bli en egen grupp i aveln.

Idag har jag faktiskt mekat en del med traktorn,eller mekat vet jag inte men jag bytte en lyftlänk då den gamla inte gick att justera (man måste ju kunna justera höjden för vissa redskap tex plogen) Nu sitter en bättre begagnad på plats,fast det saknades en liten pryl,det gör det ju nästan jämt..

Imorron kommer det även en snubbe som har köpt allt hö som vi har till salu,blir väl ett satans jobb att lasta det förstås.

Vet inte om jag skrivit om det förut men i början på december ska jag gå en kurs i utomhus matlagning,ska bli riktigt roligt.Jag antar att jag blir den enda mannen,säkert den enda under 40 också,jag behöver nåt sånt för att kunna hålla på med catering/helstekning o sånt.

 

Vi,eller mest jag har även börjat tänka lite framåt angående gården och hur vi bäst ska kunna använda tid och pengar,jag kan säga att jag tänker STORT,jag återkommer om detta vid ett senare tillfälle för jag ska ta hit en konsult för att gå igenom gårdens förutsättningar samt inriktning..

Nu ska jag göra nåt annat,hejdå/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards