Alla inlägg den 27 november 2009

Av michael jendelöv - 27 november 2009 22:46

Jaa frugan har bloggat åt mej,men inte åt sej själv? Konstigt,jag har påpekat detta men hon skrattar bara o rycker på axlarna,jaja..

Kom hem från Stockholm precis,efter att ha varit ute på en turne och lämnat kött.

Dagen började klockan 06:30 då jag gick upp,åt frukost och sen bar det av till Söderbärke för att hämta kött,Emelie skulle absolut följa med.Vi var upp ca:08:30. och det var bara att börja lasta och kontrollera att allt var som det skulle(Det tog en stund).Vi kom iväg försent så klart och vi skulle möta upp Leffe hemma,som tur var ringde han och var sen.Klockan 10:30 parkerade jag bilen,då kom Leffe in på tunet,perfekt timing...För kaffe alltså! Vi fick lite gjort iaf,fällde tre stycken träd som vi kapade upp,jag fick springa iväg o jaga grisar ibland men det löste sej bra tycker jag,sen kastade vi oss över ett annat projekt,och tog rejsern till byggmarknaden,köpte lack och en limträskiva,som ska bli en skylt till våran gårdsförsäljning,om jag bara hinner måla den nån gång..

Vi byggde i alla fall en sorts...skylthållare vid vägen och skruvade upp företagsskylten.Det blev nog ganska bra men den kommer nog kräva en justering tror jag.Klockan 15:00 åkte Sara och jag iväg för att börja leverera kött då,först två ställen i Sala,helt ok.Sen vidare till Väsby för att lämna Sara.Efter det vidare till Stocksund för att leverera EN gris! Det var två familjer som köpt den grisen,efter det som repporterats om "vanliga" grisar de senaste dagarna gör att de hellre betalar mej för att åka 32 mil än köper kött i affären,äntligen börjar folk tröttna på att djuren behandlas illa!! Väl hemma igen strax innan 22:00,ringer grannen som beställt kött och undrar när jag ska komma till dem,jag påpekar lite försiktigt att jag varit igång sedan halvsju och åkt ca 50 mil men att jag kan åka över med en gång,halvt på skoj då.Hon blir lite förnärmad och säjer,nej nu ska jag sova! Då kommer jag imorron då,säger jag.Nej imorron går inte  då har jag annat att göra,hon blir tyst ett tag sen säger hon,om du bara hade ringt så hade vi vetat.Nu e jag ganska irriterad ska jag säga,men jag håller mej(har god lust att be na dra åt &%¤&%) Men frågar istället när jag kan komma över då? Jaa då får du komma klockan halvtre (precis som om de har så mycket att göra) Usch vilken jobbig människa,till saken hör att de redan har strulat lite innan,nää nästa gång är nog grisarna slut.
Nu ska jag sova,godnatt/Micke.
Av michael jendelöv - 27 november 2009 18:55

ville bara tala om att jag älskar dej älskling :-)


puss

Ovido - Quiz & Flashcards