Alla inlägg den 5 december 2009

Av michael jendelöv - 5 december 2009 21:43

Idag har jag stått på Möklinta julmarknad hela dagen,åkte dit vid 09:00,packade upp alla saker som behövs och sen så.

Camilla kom en dryg timme senare med alla barnen och det blev kaos efter 5 minuter.De gick o kollade på allt annat i stället sen fick hon gå hem med barnen i igen. Själv fick jag stå o frysa en stund till,jag hade ju kylbilen med mej så vi kunde ju inte stå inne och ute var det väl ungefär nollgradigt,som tur var hade jag marknadstältet med mej,för det regnade den sista timmen.

Det roliga var att marknaden var på "hemmaplan" och vi blir positivt bemötta överallt utom möjligen i affären...Dagskassan blev också över förväntan och jag har träffat en del andra entrepenörer här i Möklinta,vissa skulle man kunna kalla orginal andra inte.

Hann precis hem för att mata grisarna innan mörkret,de blev glada att se mej,har ju inte kunnat prata med dem på hela dagen så de kännde sej nog lite övergivna.Tyvärr blir det väl inte så mycket bättre i morgon för då ska ju Daniel till Hallstavik på eftermidagen,vilket betyder en resa till Uppsala tur o retur.

Imorgon måste jag ju packa med,ska ju åka till Öland på studiebesök i 2 dagar för att kolla lite på ett förädlingshus,bland annat.Vi är någr stycken som ska åka buss dit och hem,jag är lite nervös för jag o frugan har inte varit från varandra sen Nisse föddes typ..Och jag gillar inte att sov borta heller.

Och hur ska det gå för mina grisar? Tänk om de rymmer?

Det blir mycket som ska grejas med imorgon,det är en sak som är säker.

Nu ska jag göra nåt...Gonatt/Micke.

 

Ovido - Quiz & Flashcards