Alla inlägg den 19 december 2009

Av michael jendelöv - 19 december 2009 19:19

Åtminstone för stunden,ja pannan alltså.Lasse nisse sotarn som var här igår ger jag inte många ören för,vilken tönt!

Fick börja dagen med att sota skorstenen (med en hemmabyggd sotningsgrej),efter det har det funkat,hur bra som helst faktiskt.Konstigt att det alltid blir bäst när man gör saker o ting själv.

Vi har haft Anjelica här idag,hon träffade alla barnen o vi var runt o tittade på alla djuren så klart,fast det gick fort att titta på allt ute,det var minus 23 grader,usch!

Svenne har börjat att jabba lite(galten) jag tittade lite idag o det är 2 stycken av gyltorna som är brunstiga  .

Annars har det inte hänt så mycket,fast jag tror att jag har hittat vår nya fina pelletspanna..Men nu funkar ju eryl:en så det kanske inte behövs just nu iaf.

Jag s¨å på termometern att det trots allt börjar att ge sej lite med kylan för vi hade "bara" 16 minus för en timme sen.

Nu skiter jag i detta för det kan vara nåt på tv:n.

Hej då/Micke

Av michael jendelöv - 19 december 2009 00:02

Idag skulle ju jumpyn få sina nya fiina däck!

Det sket sej,big time.För det visade sej att det satt 3 stycken 14" däck på na`det ska ju vara 15",reservdäcket var dock rätt dimension så jag fick dit två däck iaf.fast man blir ju så in i helvete trött på saker o ting.Till saken hör också att jag ringde till Sala bildemontering,där de sa att de hade två fäljar till en jumpy,jag åkte dit som ett skott och hem igen,med fel fäljar så klart så nu måste jag tillbaka på måndag igen o byta..  

Pannan har fortsatt att trilskas,idag hade vi en sotare här för andra gången på en vecka,han skulle bara dra rökkanalen några gånger så vi var säkra på att det funkar som det ska,tjena! Tre timmar tog det,kanske,sen var det tvärstopp.Jag ringde till sotaren för att ta hit han igen,fick ett skratt i telefon.Vi ska på julmiddag och dessutom har vi ingen jour,kanske på måndag...Så här sitter vi med fem barn och 20 minus ute,minst.

Jag gick ner i garaget o tillverkade en grej och nu har jag tagit upp stoppet själv,igen.

Detta är sista helgen i år som vi har gårdsförsäljning,vilket inte gör nåt för vi har sålt i stort sett allt nu,fast vi tar nya friska tag efter nyår,då ska vi göra lite nya korvar o sånt,mums.

Har suttit o kollat runt en del och jag tror att vi får sätta in en pelletsbrännare i stället,vi får se.

Imorron är det en ny dag av mödor,vi ska sälja lite hö,antagligen bråka med pannan,Anjelica kommer hit för att träffa barnen.

Nää nu ska jag elda lite,sov gott/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards