Alla inlägg den 21 december 2009

Av michael jendelöv - 21 december 2009 19:24

som faen,har i alla fall vi i Möklinta.

Idag har vi gjort lite allt möjligt,efter att jag matat grisarna så hjälptes frugan o jag åt att såga lite ved som vi tog in sen drog Nils o jag till Sala för att lämna tillbaka två fäljar som skulle passa till jumpyn.Jag köpte dem i fredags på Sala bildemontering,ganska dyrt! Nu skulle de köpa två nya åt mej,från stockholm?! Hoppas de kommer snart så vi kan lägga på däcken.

Efter det så åkte Nils o jag vidare till handelsboden,jag ville prata lite med dem samt önska god jul,vi passade på att köpa en julskinka med,det blev ingen kvar av våra egna ju..Väl hemma så fodrade jag grisarna och förberedde lite för imorron då Emma kommer hit igen,hon ska prova jobba lite och känna på grisarna lite,vi ska ta ut två,tre smågrisar då en ska lämna gården.Hon ska få sköta utfodringen har jag tänkt för på söndag ska hon fodra åt mej på kvällen då vi ska till mormor i Rimbo.

Frugan säjer att skinkan inte ska tillagas förrån på onsdag men jag tycker att det skulle vara bättre att göra den i morron,för då hinner man ju smaka lite mer innan jul?!

Nu har jag annat att göra,hare så bra/Micke.

Ovido - Quiz & Flashcards