Alla inlägg den 22 december 2009

Av michael jendelöv - 22 december 2009 19:59

Ja idag är det lika jävla helvetes kallt som det brukar,denna vinter

Traktorn tog sovmorgon då den tyckte att det var på tok för kallt för att över huvud taget röra på sej,i alla fall utan motorvärmare.

När den väl fick lite elvärme så åkte Emma o jag ut o matade grisarna,hon fick prova lite själv idag eftersom hon ju ska börja att utfodra själv till helgen.Det gjorde hon bra och vi kollade även så att allt var ok där ute.

Hon fick även hjälpa mej att sortera ut två smågrisar vilket inte var riktigt så lätt som hon trodde,smågrisar är ju rätt livliga och inte så små som man kanske tror innan man tar tag i dem..Men vi löste det med.

Annars har vi hållt oss lugna och inne stora delar av dagen,det är som sagt svinkallt,ungarna tycker det är roligt ungefär 10 min,sen börjar de frysa och bli griniga..Jag var själv inne i Sala för att handla lite innan jul,satans mycket folk överallt,man vill bara vända o åka hem igen.Det gick i alla fall bra och nu har vi nog allt till julen,tror jag.Julen ska tillbringas hemma på gården i Möklinta,jag har skojat med Nils om att grisarna ska komma in på julafton och sjunga "tipp,tapp" som han säger,med tomteluvor och allt,vi får se om han reagerar på julafton när de inte kommer?,det enda som saknas är Daniel,men det är Annelies tur att ha honom så vi får umgås på nyår i stället.På söndag är det dax att åka till släkten i Norrtälje,barnen tjatar redan hål i våra öron om att åka till mormor.

Vi ska väl försöka att koppla av lite under jul o nyår,efteråt blir det full fart igen..

Nu ska jag väcka frugan och kolla på tv:n

Hare gott/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards