Alla inlägg den 28 september 2009

Av michael jendelöv - 28 september 2009 21:54

Ha,dax igen då...Idag har jag gått med röjsågen borta vid grishagen för imorrn kommer ungarnas dagis hit på "grissafari" eller nåt,de ska i alla fall se på griskultingar och träffa riktiga stora grisar.Ska bli riktigt kul att se hur barnen reagerar på dem.Emelie och Nils går ju bra fast de är ju bondungar.Jag har byggt ordning en lång bänk åt dem så de ska kunna sitta på rad och fika,vi ska sätta upp vårat marknadstält och ha en liten bull/saft servering ute vid hagen,hoppas att ungarna uppskattar det,jag tycker att det ska bli skoj.

Annars har jag klippt gräset= ca 2 timmars jobb,riktigt tråkigt enda glädjeämnet var att det var lite blött och en massa gammla äpplen på marken så jag körde fast överallt,trädgårdstraktorn ser ut som stora mf:en,lera överallt,haha..

Nu e det klart!! Jag har fått klartecken från kommunen att sälja kött här hemma på gårn,första steget mot en egen gårdbutik är taget,nån helg i slutet på oktober kommer vi att prova att ha öppet på försök,mer info kommer.

Nu orkar jag inte skriva mer,gonatt o tja/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards