Alla inlägg under juni 2008

Av michael jendelöv - 13 juni 2008 21:31

Camilla o jag var först o lämnade ungarna hos mormor,det gick hur smidigt som helst,ungarna har i o för sej väntat i en vecka på att få komma o sova hos henne,.Har bråkat med Annelie lite idag oxå,anledning,hon skulle gå till vårdcentralen o mäta,väga Daniel.Vad kan gå fel jo i Annelies värld allt.Enligt mätningen så har Daniel växt 1.5 cm sen förra veckan,konstigt tyckte jag o ringde o frågade vem som mätt,vi som känner henne förstår ju att detta var början på ett rejält bråk,det slutade med att jag pratade med sköterskan personligen..Hon trodde att hon hade slarvat med mätningen,därav det konstiga resultatet.Jag får mäta om själv när lilla gubben kommer hem nästa gång.När vi lämnat av barnen hos mormor så åkte älsklingen o jag in till Uppsala o åt på kina restaurang,det var nog två år sen,eller nåt.Suveränt gott,mums.Efteråt när vi ju inte hade så bråttom hem,utan barn,gick vi på stan en stund o kollade ,Camilla handlade en del med.Sen åkte vi hem o startade traktorn,skyfflade lite dynga o hade kul.Camilla har kanske hittat en första kontakt att sälja kaninungar till,ett zoo faktiskt,vi ska ju ha kaninungar om ett par dar och vi hoppas att det blir nåt den här gången.Jag har just hjälpt frugan att färga håret,tur man inte e tjej,vilken procedur.Trassligt o kladdigt jag hoppas att det blir bra,vi får se imorron.God natt.

PS Stefan du e ursämst på att blogga varje dag DS:

Av michael jendelöv - 11 juni 2008 20:51

Hej,idag har det inte hänt speciellt mycket över huvud taget.Jag tycker att det har varit ganska skönt ute i dag,inte ens tjugo grader och vi har fått 3-4 mm regn sen i går.Jag o frugan släppte ut galten Kurtl i dag,det tyckte både han och jag om,nu går han i hagen med fem tjejer o verkar inte speciellt intresserad av nåt annat än att käka gräs,hoppas att han blir kär i nån av dem snart.Gyltorna heter förresten Svea,Lilly,Rosa,Ulla och Lisa.Frugan säger i detta nu att Kurtl ska byta namn till Sven,okej då.I o med att vi tog ut Sven så fick man jö starta traktorn,det blev jö lite kul i.a.f.Har fortsatt fundera kring att bygga en rök o jag tror att jag har en ide,får se om jag får till den nån gång.Camilla har öppnat en hemsida i dag som heter Färmansbo,kolla om ni hittar den ska länka till den senare.Var inne på Leffes blogg där han skrev om fotbollen,jag såg faktiskt lite men jag har bara en sak att säga om fotboll...bögsport!Tacka vet jag fickpingis.Hihi.God natt

Av michael jendelöv - 10 juni 2008 21:19

Okej,idag har jag fortsatt att försöka få tag i arrende o det har varit svårt som faaaaan o få lite bete till mina grisar,jag blir så förbannad på gamla tjuriga bondgubbsjävlar,markerna ska hellre stå o växa igen än att en utböling får nyttja dem.Jag säjer bara /&¤&%¤/!! Har även tillbringat halva eftermiddan med att leta ritningar på en varmrök,det finns massor med tips men inga ritningar som e nåt att ha,fattar inte vafför allt ska va så svårt?? Måste jöh finnas 10000000000 sidor på internet men ingen handlar om hur man bygger en rök!! Som om detta inte var nog så blev det inte nån flytt av galten "kurtl" ut i hagen,vad e det med det då undrar ni?? Jo det ska jag tala om,ingen traktor körning idag heller!!! Go natt!!

Av michael jendelöv - 9 juni 2008 19:52

Okej,idag så har vi varit i Hallstavik,på utvecklingssamtal,vi åkte med lloyden (voyagern) så det gick på en kvart.Daniel min son går jöh på dagis där med varannan vecka.Han är min lilla hjälte som klarar det så bra,nu ska han vara härifrån i två hela veckor o det kan jöh bli lite jobbigt..Tur att han börjar bli större för man kan jöh prata i telefon med honom nu,även om det blir mest babbel så är det skönt att höra honom.Börjar få abstinens för jag har inte startat trakrorn på ett tag nu,jag småste nog flytta på dynghögen snart,eller nåt.Jag har jöh fått ett problem oxå,vi hade allt klart med arrende för våra grisar,nu har bonden ändrat sej o vill inte arrendera ut?! Av nån anledning.Så nu e jag tillbaka på ruta ett igen.J-igt irriterande!!Har varit runt till grannar nu ikväll o kanske lyckats få tag i annat,vi får se...Nä nu ska jag umgås med frugan,gonatt o sov gott

Av michael jendelöv - 7 juni 2008 20:57

Idag blir det ingen traktorkörning,tråkigt men det fanns inget att göra med den..Var med hela familjen i Östa o badade i eftermiddas,det var så attans mycket mygg o alla som kom ner till stranden både sprang o tjöt,barnen fick panik o smmanlagt fick vi nog 300 myggbett.Har gjort rent åt grisarna som går inne i lagårn nu på kvällen,stackars nassar det är varmt och helt svartprickigt på väggarna av mygg.Som tur e kommer jag ibland med slangen o leker lite med vattnet det gillar dom.I morron ska vi till morsan o farsan dom bor en timme härifrån med bilen,en kvart med lloyden(chrysler voyagern).Dom har köpt hus o ska flytta,då gäller det att vara först på plats o ta russinen ur kakan,kärran åker på efter bilen den med.Nuu e jag helt slut o frugan kom just ut från duschen o la sej i soffan så jag ska nog dra mej ditåt jag me.

Av michael jendelöv - 6 juni 2008 18:37

Ja,idag fyllde jag år då,igen.Det var trettiosjätte gången och lika kul som alltid,alla var här utom en syster och mina päron.Jag fick frukost på sängen av ungarna och presenter av allihopa,urgulligt..Vi satt på altanen och åt smörgåstårtan och jag ljuger inte om jag säjer att det var varmt,usch säkert 50 grader och ingen blåst dessutom är det myggår här hos oss i Tärnsjö,vad jag har hört får man inte bespruta myggen för de är utrotningshotade?! Inte f-n här i.a.f.Brorsan hjälpte mej med att kitta ett fönster,rätt juste tycker jag. Som tur är tycker alla syskon att det är lite kul med grisar så vi passade på att ta hjälp att släppa ut tre gyltor i hagen,det är alltid lite nervöst men hittills har ingen rymt.Om några dar ska även en galt få bli en del av flocken,han får det nog bra med fem egna tjejer även om det nog blir en del att hålla reda på för honom.Frugan ligger i soffan o orkar inte göra nåt mer låter det som,hon e jöh gravid så hon får ta det lite lugnt.Nä nu måste jag starta traktorn o göra nåt.

Av michael jendelöv - 5 juni 2008 21:47

Jo,ja vad skriver man första gången?? Glöm inte att jag fyller år imorron!!!! Alla som e bjudna kommer att få smörgåstårta men jag ska spara en bit till kvällen som jag o frugan kan njuta av då,när ungarna sover hihi..Nä nu ska ja starta traktorn..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards