Alla inlägg under januari 2009

Av michael jendelöv - 22 januari 2009 21:07

Nu e det dax för sjuka barn igen,Daniels tur mer bestämt. Han har klagat på att det gör ont i snorren?! sen i går,ringde i morse då vi misstänkte urinvägsinflammation,fick tid i morron Fredag,bra så långt.

Jag har dock ända sen i går kväll kmisstänkt att det är nåt mer på g för han vaknade o gnällde flera gånger natten som var.

Han vaknade kanske en halvtimme efter läggdax o gnällde o skrek,efter mycket om o men så förklarade han att han hade ont i örat,skiiit!!! Så jag antar att han har början till öroninflammation då rå. Sitter just nu i valet o kvalet om man ska åka 6 mil till akuten i Tierp eller vänta till i morron...Fast han sover just nu så vi väntar nog,stackarn!!

Annars vet jag inte om det hänt så mycket,vi har busat en massa,barnen o jag.Nisse börjar ju kunna vara med så han springer o springer och tjuter av skratt..

Nä nu ska jag göra nåt.

Av michael jendelöv - 20 januari 2009 20:07

Det har blivit lite ändringar ang. resan..Vi ska faktiskt åka till Lefkas och en liten by som heter Nidri.

Vi har även hyrt en bil så vi kan åka runt lite o titta,ska bli riktigt skönt att släppa allt ett tag. Nu får man väl mest gå o vänta på att det ska bli den 18 Maj.

I dag har ungarna varit ute en stund,vi tänkta att de kunde bygga snögubbar eller nåt,men de bygger bara "jättefarliga dinosaurer" och andra "köttätare" av okända arter,konstigt men de har ju kul iaf.

Frun brände halva armen på ugnen nu i kväll när hon skulle vända plåten till mackorna,hon e så duktig på att baka det lilla livet,men huvet e nog inte alltid med.(Haha)

Nu ska vi titta på bygglov,gonatt.


Av michael jendelöv - 19 januari 2009 21:27

Nya tag.

Ja idag har jag haft en jobbig förmiddg,bara en massa ringa,ringa.Grisarna verkar ha fått skabb i gen så jag försökte få tag i veterinären.En av smågrisarna ute ha gjort illa ena foten,klöven är som en fotboll,det verkar som att det alltid är nån gris som lider av nåt,hela tiden.

Ungarna har bråkat HELA dagen,hela tiden,de har totalt nonchalerat både mej o älsklingen,klockan 14:00 skickade jag dem i säng,De blev glada o ville sova?! Vilket straff det blev...De har bitit,rivit,knuffat och bråkat med varandra konstant,därför har de inte ens varit ute nåt idag,otroligt.

Har pratat med ett skogsbolag idag ang. rotposten,vi har fått ett ganska bra bud men då det är första gången så har man ju missat en del,så offerten måste räknas om en del,suck.

Meta som jag hatar mest i hela jävla världen har inte betalat en enda hyra så jag har vänt mej till kronofogden,skickade papperen idag,det sköna är att hon får en prick,får betala 640kr plus ränta på alla ärenden som de får in,två hyror rör det sej om.Har även ne"kund"som gjort på ungefär samma sätt,fast han har till imorron på sej att betala (skulle egentligen vara gjort 18/12-08) annars går han samma väg i hanteringen,tråkigt att det ska vara sånt strul,vi har ju knappt börjat sälja nåt än..

Skit samma nu ska jag kramas lite med älsklingen.

Av michael jendelöv - 18 januari 2009 19:19

Ja det betyder ju hämtning/lämning i Uppsala,i dag hämtade jag och Emelie Daniel för nu e det våran tur att krama o busa med honom i en vecka.

I går bokade jag o älsklingen en resa till Kreta,efter mycket om och men så blev det Chaniakusten igen.

Jag tror att vi åker 16 maj. Det blir troligtvis den sista semester som vi kommer i väg på,åtminstone på ett par år eftersom vi har djur och fem barn.

Imorron ska jag inte göra nåt speciellt,fast jag har väl typ tjugo telefon samtal jag måste ringa och vi skulle behöva komma iväg till Möklinta med lite mera grejor...

Nä sov så gott men kolla först in bilden på våra ungar,var får de allt ifrån?!

Av michael jendelöv - 17 januari 2009 18:30

Ja då var denna vecka snart slut oxå,fan vad tiden går...Det positiva e väl att vintern snart e över för i år,jag menar man ser ju ljuset i tunneln.

Frugan har visst pratat med Tord idag,hon har pratat lite allvar med den guben för han har sitt eget sätt att göra saker o ting,två veckor kvar tills vi flyttar o dom har hur jävla mycket som helst kvar att göra (jag vet ju hur det slutar,man får göra allt själv) och han vet så jävla väl att vi e snälla för att de är så gamla.Men nu har Camilla slagit näven i bordet,bra jobbat älskling!! Idag har vi eldat lite sopor o älsklingen har packat en del.

Igår hade ju en av mina smågrisar blivit halt,tänkte inte så mycket på detta men jag tittade till honom idag,ena frmklöven är riktigt svullen o han kan nätt o jämt gå,hoppas att det läker själv. Går o funderar på att ta in honom i sjukboxen men han har gått ute jämt med sina kompisar o skulle nog knappast bli bra av det..Knepigt.

Nä hoppas att det löser sej för alla o ha det...

Av michael jendelöv - 16 januari 2009 20:14

I dag fick vi min föräldrapenning för December,bra jobbat förs.kassan

De har lovat att Januari ersättningen ska komma i tid,ska bli intressant att se.

Har varit på LRF konsult i dag,i Sala och gått igenom e-bokföring samt provat lite får väl se om man kommer ihåg hur man gör nästa gång det ska bokföras nåt-

Skulle ha dykt förbi gården i Möklinta oxå men jag rejsade hem i stället eftersom frun blir så nervös annars,hade ingen större lust att prata med Tord heller om jag ska vara ärlig,usch vilken jobbig gubbe.Camilla ska få ringa imorron o göra upp om in/utflyttning och lite annat praktiskt.

Gjorde egen korv till middag med stuvad potatis,jäkligt gott.

Ungarna som ääälskade korven när de fick äta den kall direkt ur kartongen,tyckte att den var stark o äcklig idag.

I morron vet vi nog inte riktigt vad vi ska ta oss till,men vi kommer nog på nåt.

Jag ska ta med en bild på min korv,hej o hå.

Av michael jendelöv - 15 januari 2009 19:58

Idag har hela familjen varit ute o åkt bil,köpt kaniner och vi var på Traktor nord o pratade lite traktor med försäljarna där,de ville visst sälja än det ena än det andra men jag lyckades stå emot.

Kollade lite extra på en fin traktor som jag e lite kär i,den hade en lastare och e fyrhjulsdriven och den passar perfa till mej,den e blå och då vet ju alla att det är en ford..eller nåt.

Passade även på att leverera lite kött till Leffe,ber om ursäkt för jag glömde korven..Sen åkte vi till Willys o handlade lite,när vi skulle åka så hade Nils bestämt att det fick vara nog,han blev mer eller mindre skitarg och han skrek hela vägen hem..Har pratat med Daniel i telefon och han har varit på dagis,ätit potatissoppa och nu på kvällen la han pussel som föreställer björnar.

Imorron ska jag till LRF. Har bokat en tid där för att gå igenom/starta upp e-bokföring samt göra ett ordentligt bokslut,tre timmar ska det visst ta,sen ska jag nog till nya gården en snabbis.

Nä nu ska jag käka godis o kolla på täääväää...

Av michael jendelöv - 14 januari 2009 20:48

Ja här e det klackarna i taket,som vanligt!! Nja,men det e ganska bra faktiskt.

Lite kämpigt har det varit,för alla är inte lika tidsexakta som jag,charkkillen kom till Sala o mötte upp typ 45 min. försent,jättekul när man sytt ihop det med alla som ska ha...Bara att ringa runt igen då.

Jaja det gick ju bra tillslut iaf. och alla verkar nöjda.Sara o Emelie var med o det tycker allt e så spännande.Gubbar o tanter som kommer o hämtar saker o pratar lite med dem.

Läste om Svartmyrens bakslag,tråkigt men kanske nödvändigt.

Vet själv hur det är,mitt eget upplägg med slakt o styckning har inte en enda parameter som stämmer med ursprunget,jobbigt men samtidigt ganska bra för det gör ju att man måste se över allt igen o kanske blir det bättre...Nä nu ska jag göra nåt annat,gonatt.

Ovido - Quiz & Flashcards