Alla inlägg under november 2009

Av michael jendelöv - 13 november 2009 21:46

Men jag hann i vanlig ordning inte ta några bilder..Fin blev den i alla fall,Emelie o jag har varit ute och åkt en tur. Bilderna får jag försöka ta imorron istället!

Vi ska åka till Västerås på dan o köpa lite olika förbrukningsartiklar och godis så klart.

Eftersom det är lördag så ska vi prova på att laga get,ja du såg rätt.Vi har fått en get på prov så den ska nog grillas till middag,hoppas bara att det blir gott.

Emelie o jag var ju hos våra "getkompisar" och vi bjöd dem på korv och vi fick massa olika ostar av dem,mmm,mums.

Nääe nu ska jag nog sätta mej i soffan en stund för jag är helt slut/Micke

Av michael jendelöv - 13 november 2009 08:53

Vi är såå spända på att se hur det blev med loggan,ska åka direkt därifrån o fota till hemsidan.

Sen ska jag åka hem o fota till bloggen..

Idag åker ju Sara till sin Elvis,vilket betyder att Emelie har möjlighet till att få lite egentid med mej och och mamma,Nils med men han är ju bara 2 så han har lite tid i vanliga fall ändå,Emelie är ju "stor" så hon hamnar lätt vid tv:n eller så.

Idag ska hon få åka med mej till ett par som ska öppna ett getmejeri i närheten,dom gör massa ost och messmör,hur gott som helst!  Vi ska håmta en slaktkropp och de ska låna min varmrök,ska även bjuda på lite egen korv från slakteriet jag använder.

Nu ska jag åka ut med traktorn till grisarna,de ska få hö,halm och nytt foder.

Ska nog se om de vill busa lite med,fast de vill nog mest ha mat,det är det enda de tänker på tror jag,i alla fall 95% av sin vakna tid.

 

Hej hopp/Micke

Av michael jendelöv - 11 november 2009 17:45

Jaaa,det är ju som vanligt en massa problem då.

Jag har inte fått mailen att funka som den ska,det finns inte ens nåt e-post program i skiten..

Som tur är så har jag företagsmailen går via outlook och jag kan logga in direkt på företagets server.

Vi skulle ju få bilen stripad idag men det sket sej,som så mycket annat.

Jag skulle ha lämnat bilen på dagen efter att jag varit på LRF,men det tog sån tid och eftersom datorn kraschat så åkte jag bilen hem,åt lunch och matade djuren innan det  vart mörkt,sen åkte jag in igen,bara för att lämna bilen då...Precis när jag ska åka så klampar en granne in genom dörren,det är bestämt att vi ska gräva ur en liten bäck,eller dike som rinner genom våran mark,han var dessutom grisbonde så det tog en stund innan han åkte och jag blev tok sen..Jag skulle ju också ha hunnit med ett annat möte med en reklamsnubbe som blev inställt.

Vad gäller gamla datorn så hände det nåt igår,helt plötsligt hade vi 40 olika virus på den och ett helt nytt antivirusprogram hade installerat sej själv?? Det gick inte att göra nånting..Den har ju varit en slitvarg i 7 år så det var nog dax för pension antar jag

Nu har jag en sprillans ASUS med cool comfort och HD vision,säkert bra men jag vill hellre ha en fungerande mail.

Imorron får jag fortsätta med att försöka få bilen stripad,hoppas att de kan bara,jag ska ju fota den efteråt o lägga ut på hemsidan o så.

 

Ja ja nu ska jag käka jordnötsringar o dricka julmust med frugan,gonatt/Micke

Av michael jendelöv - 9 november 2009 21:15

Ja idag var det i alla fall inga grisar på rymmen,skönt!!

Det var mycket att göra direkt i morse,först måste jag köra ut mat samt servera den till grisarna,sen åkte jag hem och skjutsade barnen till dagis.

Tog en kopp kaffe och på med lite tvål.

Klockan 10:00 hade jag tid på banken,trodde att det skulle ta lååång tid och bli en massa dividerande hit o dit,men Tom,min bankman löste bara ett lån sen var det klart.

Det bästa var att vi sänkte våra lånekostnader ganska mycket,perfa!!

 

Jag blev uppringd nu på em. av Dekalbolaget i Sala,på torsdag ska de stripa bilen,jippi!!

Kort kommer på det senare.

 

Annars har jag slagit ner lite stolp o så...

 

Imorron ska vi (frugan o jag) åka till Sala för att handla lite medans barnen är i skolan och på dagis.

Sara ska visst på teater med skolan..

 

Det var väl allt för idag,sov gott/Micke

Av michael jendelöv - 8 november 2009 19:33

Ja,först kom ju Christer från Länstyrelsen och undersökte möjligheterna att få bidrag till rovdjursstängsel,det tog en stund att gå igenom markerna och alla regler och så..När vi gick tillbaka så var tre grisar ute o strövade omkring,nåt hade rivit stängslet idag med!! Som tur var gick de in av sej själva när det var matdax,hoppas att det inte är samma sak  imorron. Förutom detta har jag förberett höpressen för vintern,renblåsning samt lite fett. Har hållit på med traktorn lite med men det hjälpte inte ett j-a dugg,skit oxå!

Har även plockat o röjt en del ute,det finns hur mycket som helst att göra,ungarna var ute en sttund med.

Fast de lekte bara och grävde i gruset.

 

Vi har ju även firat farsdag idag,jag fick både tårta och presenter,TACK för det!!

 

Imorron bär det av till Tärnsjö och banken,vi ska betala in en hisklig massa pengar och lösa ett lån,minst.

Annars vet jag inte vad som händer,vi får se...

 

Nu ska jag göra nåt annat,gonatt/Micke

Av michael jendelöv - 7 november 2009 21:08

Jaha,vad har jag gjort idag då..Joo jag börjad emed att sota ur pannan,det var väl mer eller mindre tvärstopp i den.

Så jag har rensat ur den ordentligt och nu går hon bra igen (nej det gjorde hon inte innan).

Sen efter det så körde jag ut nytt foder till grisarna,Albin var med som vanligt,han är värre än en hund,springer runt benen och hoppar upp på mej hela tiden..Vad gjorde jag sen...jo jag åkte hem och skällde på barnen lite sen kom en dam o köpte lite hö,konstigt,det var lika jobbigt att kasta ner höet som det var att kasta upp det,borde ju vara lättare tycker jag?!

Efter lunch så åkte jag ut för att bygga ut grisarnas hage,jag var ute ett ganska bra tag och när jag var klar så tänkte jag att det är nog dax att kolla tråden lite (den gamla alltså),det visade sej att den var nedriven,halva hagen var utan eltråd!!  Fick så klart lite lagom mycket panik,men det löste sej tillslut och nu kan jag sova lugnt,i alla fall i natt.

 

Imorron kommer en kille från Länstyrelsen hit för att kolla om jag kan få bidrag till rovdjursstängsel runt våra får.Hoppas det för de stackars fåren vill ut nu,och jag vill inte ha dem i lagårn längre.

 

Annars är det väl bara att fortsätta med allt slit här hemma imorron med,måste få ner lite mera trän till ved..Och hagen ska bli klar..Och snart är det slakt igen..Och snart blir man väl osams med nån igen..

 

Nu ska jag gå o skita,sov så gott/Micke

Av michael jendelöv - 6 november 2009 18:41

Ja hej allihopa!!

Idag har jag varit själv hemma hela dagen,med Sara,Emelie,Nils och Isak.

Camilla var på ultra i Västerås,hon åkte redan vi sex tiden imorse (då sov jag)

Ungarna vaknade vid kvart över sju ungefär,så då gjorde vi frukost och en stund senare

åkte Sara till skolan.Vi andra har mest lekt och busat,Emelie och Nils som alltid bråkar,har

varit jätteduktiga och hållit sams mest hela dagen?! Jag fattar ingenting.

Efter att Sara kom hem så bakade barnen lite pepparkakor,det blev bra och ganska goda kakor av det.

Fast ingen ville äta kvällsmat..

Det har löst sej lite här hemma med grannar o sånt,men jag är lite tveksam till att hyra ut i framtiden,speciellt till hästfolk.

Nää nu ska jag göra annat en stund,hejhopp/Micke

Av michael jendelöv - 5 november 2009 19:24

Ja,jag ville bara säja att jag e så j-a less på folk.

Man skulle pyssla med nåt så man bara såg sej själv o kanske nån fågel,eller nåt sån litet djur som helst inte skulle kunna säga nånting alls...

Den dagen jag lyckas sälja gamla huset tex. då kommer jag att blir 20 år yngre igen...

Den dagen jag inte har behov av att hyra ut vårat lilla hus,då blir jag ytterligare 20 år yngre och kommer således att gå i barndom som man sa förr..

Nu e jag så slut så hej då.. Micke

Ovido - Quiz & Flashcards