Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av michael jendelöv - 10 oktober 2008 12:18

Hej,igen.Måste prova en annan text bara.Börjar se så förbannat dåligt ju.

Idag Fredag så har jag suttit i telefon hela förmiddagen o pratat med möjliga framtida kunder,nästa vecka blir det många möten o presentationer ute i butik.Det är ganska mycket som ska jämkas fram o tillbaka innan alla är nöjda.Kunden ska ju dessutom betala extra för mina grisar och det kan ju bli tufft,men skoj ska det bli.Min sjuka gris verkar inte bli så värst mycket bättre,jag vet inte om jag skrev det förra bloggningen men en gris har fått selenbrist,detta trots att jag köper kraftfoder från lantmännen?! Jag hoppas att han blir bättre under helgen för annars blir det nog frysboxen för honom redan nu på Måndag.Selen brist visar sig genom att djuret får muskelförlamning och inte kan gå om inget görs så ger till slut hjärtat upp med.Kultingarna växer o frodas,de vanliga är kastrerade o väger nog snart 10 kilo,linderödarna ligger lite efter som vanligt,väger nog bara hälften fast de bara är 3 dag yngre,den suggan har ju fått en liten "pelle" med som är yttepytte liten,men hon är pigg o frisk så hon får vara med ändå.Sista suggan "Lilly"har inte fått sin kull än men det närmar sig och borde inte vara mer än en vecka kvar nu.Hoppas det går lika bra för henne som det gick för "Svea",hon fick 8 kultingar o alla lever fortfarande.Nä nu ska jag gå ut o busa med ungarna o reta frugan.Tjenis

Ovido - Quiz & Flashcards