Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av michael jendelöv - 18 oktober 2008 22:59

Idag var vi och skulle visa huset i Möklinta,vi var lite nervösa men ganska uppåt i alla fall,det var fyra eller fem familjer som skulle titta.Första paret skulle vi möta upp i Enåker som ligger på vägen dit,ingen kom så vi åkte,ringde när vi kom fram och människan svarar,jag undrar så klart var hon är eftersom hon inte hört av sej? Hon svarar,jag känner mej sjuk så jag kommer inte.Hej då sa jag o la på luren...Vi gick in till Tord och Lillian,paret som bor där nu,vi fikade och de berättade som vanligt om gården,grannar och Möklinta,de har ju bott där sen 1961 och har så mycket att berätta.Efter en timme,kanske så har fortfarande ingen dykt upp?? Folk beter sej verkligen som svin,okej att man inte kan komma men man får väl höra av sej! Ingen av dessa idioter kommer att få hyra huset då förtroendet redan nu fått sej en törn.Efteråt han jag nästan bara in så hade en grisjävel rymt,antagligen samma som sist,han ville inte gå in i hagen så han fick gå in i lagårn tillslut.Farsan var här o hämtade lite ved som han fått av mej,han var även intresserad av min kap men han tyckte att den var för stor o stark,tönt säger jag bara.Han ville inte fika utan åkte hem direkt,tråkigt då ungarna sett fram emot att han skulle komma.Jaja Sara,Emelie och jag ringde till Daniel istället,tredje gången denna vecka,Annelie blir som vanligt sur men Daniel,Sara,Emelie och jag har jättekul när vi pratar i telefon.Jag/vi saknar honom så det gör ont.Nu ska han ju vara här o busa i en vecka så nu kan man slappna av några dagar i alla fall.Sara har fått ont i en tand som hon lagade för några dagar sen och hon har feber stackarn,hoppas bara att det inte är öroninflammation,det lär väl visa sej.

Nä nu ska jag sova tror jag.Natti natti//Micke

Ovido - Quiz & Flashcards