Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av michael jendelöv - 3 oktober 2009 19:37

Jaa det blidde inget bloggande igår för vi hann inte.

Idag finns det lite mera tid,vi har haft riktigt höstrusk väder här idag,imorse halvsju var det fyra minus,lagom när frosten försvann kom regnet och det har regnat sen dess,men inne är det varmt o gott som tur är..

Imorron ska jag till Tärnsjö,nya hyresgästen kommer oxå o ska väl få nycklarna (om han betalar hyran).Emelie ska följa med och vi ska hämta två nya lamm hos Axel,efteråt ska vi åka till Gränby o hämta hem Daniel o Sara,det ska bli skönt när vi är hela familjen igen,Daniel har vi ju inte träffat på två veckor nu.

 

Iveckan som kommer börjar allt jobb med slakt,på tisdag ska jag åka o hämta grisar,på onsdag morron klockan sju ska jag vara i Söderbärke för lossning samt levandebestiktning,halvnio måste jag vara hemma igen för då ska alla till dagis,stressigt men det får gå..

 

På lördag ska vi prova att slakta en getkilling,vi har fått en på prov av ett par med lite för många,ska nog prova att röka lite hemma med min varmrök,fiolerna åker iväg på riktig ved eldad rökning.

 

Nu ska jag surfa runt lite på nätet o kolla lite annat,syns senare/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards