Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av michael jendelöv - 14 oktober 2009 22:38

Ja fan vad kallt det är,både ute och inne.Vet inte om det är så kallt inne egentligen men det känns ruggigt.

Idag var brossan Leffe här o hämtade kött,fikade och vi passade på att uppdatera oss om varandras förehavanden.

Jag hann just fodra djuren och fixa några saker innan han svängde in på tunet.

Efter det så åkte jag till Norberg o hämta lite kött (ovanligt,eller hur),när jag kom hem igen så lagade jag grisarnas fodervagn som de börjat ha sönder..De har börjat att bajsa i den med så jag tvättade ur den ordentligt med,kan man tänka sej nu är den som ny igen..Hoppas att de förstår vilket jobb jag lagt ner på att göra vagnen så otroligt ren o fin bara.

 

Imorron ska barnen iväg lite tidigare än vanligt till dagis,Emelie ska tydligen in till Sala o vara i lekparken med kompisarna på Lille skutt,hon är otålig som få.

 

Här hemma ska jag försöka få nåt gjort,vi måste laga fårhagen,flytta halm samt göra iordning för gårdsbutiken och röja för vintern..Har även kommit fram till att vi kommer att göra av med betydligt mer ved än planerat så det skulle behövas jobba med det ett par dagar med,undrar vad jag ska börja??  Kanska bäst att sova på saken först..

Nä nu ska jag nog titta lite på tv:n innan det är läggdax,sov gott//Micke

Ovido - Quiz & Flashcards