Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av michael jendelöv - 7 oktober 2009 21:19

Jaa jag kan väl bara konstatera att det verkar rulla på för alla,kul. Hoppas att det håller i sej bara!

Jag var på möte igår kväll fram till 20:15 ca,sen for jag raka vägen ner till Torstuna för att lasta grisar,sju stycken blev det denna gång.

Passade även på att snacka lite med grisbonden över en kopp kaffe,man måste ju förhöra sej om vad som händer runt omkring en,jag konstaterade att det fortfarande är lite oroligt ,speciellt om slakten..

Jag var i alla fall hemma efter 23 nån gång.

Imorse gick jag upp 05:00 gjorde kaffe o åkte till Söderbärke,optimist som man är så var jag där alldeles för tidigt och fick vänta en halv timme,jag som hade såå bråttom,skulle ju vara hemma igen 08:45 senast för då gick fruns buss till Sala.

När jag var hemma igen?  09:30!!

Ja det blev stressigt,kastade av transporten,slängde in barnen o frun i bilen o drog till dagis,av med ungarna o raka vägen till Sala,hon hann i tid(frun) med en kvart till godo dessutom!

Sen tankade vi o åkte hem till grisarna,jag o Isak.

Isak fick sova en stund medan jag åt några mackor,hann väl sitta en kvart kanske sen kom Sara hem,tio minuter senare åkte jag o hämtade de andra på dagis.

Eftermiddan har gått åt till att medla och gå emellan barnen känns det som,fast Emelie o Daniel fick hjälpa mej att steka korv,hur skoj som helst och lagom tills de var klara så kom mamma hem o vi kunde äta tillsammans,perfekt ju.Barnen har varit lite aviga runt nattningen men nu har äntligen lugnet lagt sej o jag njuter av tystnaden...Ska gå o sova så fort jag kan men jag måste elda lite först..

Torsdag o Fredag blir ganska lugna sen blir det några "jobbiga" dagar,framför allt måndag,då ska alla grisarna styckas,hämtas,levereras,sen ska jag på ytterligare ett möte i Sala klockan 18:00..

Nää nu ska jag inte tjata mera,gonatt/Micke 

Ovido - Quiz & Flashcards