Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av michael jendelöv - 5 oktober 2009 22:18

Heeej.

Grattis Viktor!!



Idag har jag varit nere i Flen och hämtat får,fem stycken.

Jag skulle ha köpt av vår gamla granne men vi kom inte överens om priset så då vände jag mej till

 en annan istället.Så nu har vi en ny stor o fin bagge,två tackor till(tio totalt) samt två lamm som ska till slakt.

Nästa år borde vi få lite mer lamm,kanske femton stycken med lite tur,vi får se.

Imorron ska frun ut på ett dagis i Sala o jobba med nåt,bussen går visst klockan sex jag tänker nog gå upp lagom tills hon åker så jag hinner med alla morgonbestyr i lugn o ro.


När barnen är på dagis så måste jag spola ur hyrtransporten samt ta med Isak o lämna tillbaka den i Västerbo utanför Heby och så fort frun kommer hem så ska fåren ut i hagen.


På kvällen ska jag till Fjärdhundra o hämta grisar,sju stycken som ska till slakt på Onsdag,ska ju vara där klockan sju på morronen så jag får ha dem i transporten över natten.


Imorron kväll ska jag även försöka hinna med att gå på ett möte på FtgC i Sala som börjar klockan 18:00,hur det ska gå till vet jag inte men det får väl lösa sej imorron.


Nu ska jag gå o sov eller nåt/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards