Alla inlägg den 15 oktober 2009

Hej

Av michael jendelöv - 15 oktober 2009 22:04

Ja då var det dax igen,för lite bloggtid.

Idag läste vi i tidningen att en vargjävel har rivit (och halvt ätit upp) en jakthund strax norr om Möklinta,fan det är ju där VI bor!! Hoppas att den blir påkörd,som de flesta så tycker jag att vi ska ha varg,men inte där jag bor..Man blir ju lite orolig,jag menar vi har ju alla våra djur går ute,i hagar. Fåren till exempel,de är ju mer eller mindre serverade på fat,de har ju inte en chans mot en varg ju..

 

Jaja,ungarna fick hjälpa till att kratta löv o lägga på kärran,Nisse älskar ju kärror,speciellt den blåa och hökärran till traktorn och vi lassade på den blå så han var nöjd,löven körde jag ut till grisarna så de fick nåt att göra,jag kan ju säga att man tittar lite extra över axeln numera när man är ensam ute på markerna och inte blir det ju bättre av att det finns så förbaskat mycket älg,såg två stycken,jättestora nu i kväll på min mark.

 

Jag körde ut den sista leveransen kött i eftermidags,ganska skönt för det har tagit mycket tid och energi i nån vecka nu,vi skulle ha varit med på en marknad nu i helgen men vi hoppar det,jag orkar helt enkelt inte stå en hel dag o vara trevlig o leeeeee.Men vi kanske åker dit iaf. o kollar lite på lördag.

 

Inatt ska det ju komma snö,hoppas att de har fel. Om det inte kommer något ska jag åka till Uppsala för att kika lite på en kylbil,vi måste ju snart skaffa en sån.

 

Nu ska jag krama min otroligt snygga,trevliga fru och vem vet...kanske får man en puss tebax!!

Nattinatti/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards