Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av michael jendelöv - 30 oktober 2009 20:28

Ja,imorse så ringde grannen och sa att en varg gick och tittade på våra får?!!

Jag kastade mej ut o in i bilen,drog iväg som ett skott(som man ju gör med en chrysler 2.4)

Nåja det blev en liten rivare iaf.Väl ute vid fåren så stod de helt oberörda o käkade hö,inte ett spår av nån varg..

Jag gick ett varv runt o tittade noga,så den inte satt  o glodde nånstans,dom kan ju göra det..Men nää.

Jag var just klar o skulle åka hem när grannen och en jägare kom,vargen sågs ett par hundra meter bort!!

Jaja eftersom han gått vid fårhagen så vet han ju att de finns där,en timma senare var våra får inne i lagårn!

Allt löst på kort sikt,ringde kommunen för att fråga vad man gör? 12:30 har alla slutat på fredagar! Jaa jag får ringa  på måndag igen då.Så nu vågar vi knappt gå ut,ungarna kan vi inte lämna obevakade ens en liten stund.

Det jobbiga med vargen  är att den verkar vara lite rubbad,jaa för den gick raka vägen in i byn från mina ägor,det ska ju fan inte en varg göra ju.

Annars har det varit fullt upp hela dagen,har inte hunnit titta på cittran idag heller,på eftermiddan så började jag meka lite med elen i ungarnas rum men det gick inte med fem ungar runt omkring hela tiden..

 

Nu är jag trött o tänker varva ner,så godnatt/Micke

Ovido - Quiz & Flashcards