Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av michael jendelöv - 18 oktober 2009 20:23

Ja hej på er allihop,idag är det ju Söndag och för mej innebär det att hämta/lämna barn.

Idag så var det hämtning i Uppsala,lite roligare än att lämna. Emelie åkte med och vi var till Axel i Tärnsjö först för att ta med två lamm som han slaktat åt mej,det blev fika i vanlig ordning sen åkte vi förbi vårat gammla hus,han som hyr verkar mest köra cross där nu?! Tyvärr är jag lite orolig att han kommer att bli osams med grannarna,han kommer i alla fall inte bli så poppis tror jag,men men det visar sej.

 

Nån timme innan vi åkte så tände jag en brasa här ute på vallen,det var en gammalt hög med timmer som säkert var tio år gammal med mossa o sånt på,hur som helst så tände jag på skiten och gissa om det brann,första timmen så var jag nära att ringa brandkåren hela tiden,shit vad läskigt det är när lågorna är 6-7 meter höga och man står med en töntig liten trädgårdsslang o försöker släcka elden,det lilla vatten som kommer ger bara ännu mer näring åt elden ju.Det gick bra till slut och nu brinner det lite lagom,äntligen.


Ryggen är lite bättre idag,inte mycket men jag har kunnat köra bil utan smärta i alla fall.

Frun har varit ett rivjärn hela dagen så man har fått gå runt henne i åttor,kanske smälter hon nu på kvällskvisten,vi får se där med.


Jag antar att det är nåt på tv nu så gonatt/MiCKE. 

Ovido - Quiz & Flashcards