Alla inlägg den 24 oktober 2009

Bloppis-annons
Av michael jendelöv - 24 oktober 2009 21:21

Ja,skynda dej att boka en hel eller halv

julgris!! För priset av endast 49 kr/kg. får du

köttet styckat/urbenat efter dina egna önskemål.

Detta är griskött utöver det vanliga då grisarna går

utomhus i stora fina hagar i en o samma flock,de får

ingen antibiotika,endast vegetabiliskt kraftfoder och

kultingarna får naturlig avvänjning,de slaktas på ett

lokalt litet slakteri utan stress där både slakt och styckning

utförs hantverksmässigt

Nästa slaktdatum är 25 november,först till kvarn gäller.

Gå in på www.fornebykott.se eller ring mej på

070-3816169.

 

Mvh. Micke

 

Övrigt, Säljes - Sala (Västmanlands län)
Pris:    49:-
Telefon:    070-3816169
Av michael jendelöv - 24 oktober 2009 21:21

Ja hej.

Jag satte ut en annons på bloppis just nu,får väl se om det funkar för det var inte helt utan strul kan jag säga.

Ja idag har det varit riktigt höstväder,kallt o fuktigt,det är bara jag som har varit ute över huvud taget här hemma.

Barnen får ju inte gå ut eftersom vi har en "galen" varg här i krokarna ju,den har rivit en jakthund och jagat en vuxen karl så man får se sej över  axeln när man är ute,usch! Man tror ju inte att en ensam varg gör så mycket mot en människa,men tydligen är vi ju roliga att jaga i alla fall...Idag har jag fortsatt att fälla lite trän samt kapa och klyva dessa,tungt och ganska tråkigt jobb men nån annan kan/vill ju inte göra det så man får nog stå ut.

Var in till Sala en stund,Daniel följde med.

Vi handlade en saltsten till fåren,anledningen till det är att de har bitit mej den senaste tiden,igår tog en tacka ett riktigt tjuvnyp på mej när jag gav dem havre i hagen,vart? i arslet så klart!!

Sen drog vi vidare till järnaffärn o köpte en pensel till tapetklister,vi ska ju tapetsera i ungarnas rum.

Och efter det så åkte vi till Willys o köpte godis,de har extrapris 3.90 kronor/hektot,så det blev en del...

Daniel plockade i en påse o jag i en annan,sen åkte vi hem till den glada mamma Camilla och de andra barnen.

 

Nils ramlade idag,riktigt illa.Vad jag förstod så skulle han hoppa från en säng,som de stora barnen gör.

Så klart missade han o landade på näsan/munnen,rakt i golvet.Ja det blev ett rejält näsblod och blödande framtänder,stackarn.

Fast det gick över fort (efter godiset)

Inte ett skit verkar det vara på tv så man får väl gå o skita eller nåt..

 

Imorron har jag tänkt att getpojken ska åka till himlen,men det är väl hundra andra saker som måste göras så det kan bli nåt helt annat ju.

 

Sov gott/Micke.

Ovido - Quiz & Flashcards