Alla inlägg den 7 januari 2010

Av michael jendelöv - 7 januari 2010 18:11

Nu e jag tillbaka,idag har vi "bara"-15 grader.Kunde ju nästan ha varit ute i badbyxor känns det som!

Isen på insidan av fönstren är borta och vi har nästan 20 grader i tv-rummet,jag är så så jävla nöjd med rucklet vi bor i!! Skithus.

Så är det varje år på vintern när man flyttar,första året. Man har ingen aning om hur saker o ting funkar och inte hur mycket ved etc. som går åt.

Jag har skottat fram all eltråd nu,fyra eller fem dagar tog det.Vilket jävla jobb! Den har ju legat mellan två-tre decimeter under snön och var dessutom av på två ställen.Fast det spelar ingen roll,de nya grisarna skiter i tråden då de aldrig fått nån rejäl stöt,de gamla däremot skulle gå kvar även utan tråd skulle jag tro.

Pratade med en granne idag som sa att de haft nästan 32 minusgrader i går morse,det kan nog stämma.Traktorn stod med motorvärmare på från 10-15 innan den ville vara med o göra nåt,fast när jag fick igång den så funkade inte hydrauliken,lastaren,styrningen och växellådan dvs. ingenting.När jag hade haft den igång i en timme så hade jag fått upp ett titthål på ungefär en decimeter i diameter,inget skoj alls.

Nu ska jag göra nåt,go kväll/Micke.

Ovido - Quiz & Flashcards