Alla inlägg den 27 januari 2010

Av michael jendelöv - 27 januari 2010 18:53

Ja det är ju vinter så varför inte,det började i förmidags sen har det hållit på och det blåser med,som tusan.

Imorse fick jag vara hmmaman och skicka barnen till skola och köra till dagis själv,det gick ju bra men blir lite taffligt och osmidigt.

På eftermidigen har jag brutit upp golvet i lilla huset,det verkar ha klarat sej bättre än jag har trott.Daniel var med o hjälpte till med det,han stortrivdes och ville gärna hugga i med kofot och motorsåg!,fast han fick nöja sej med att bära plank och prova kofoten lite..

Annars har jag plogat lite snö,men bara det viktigaste eftersom det fortfarande snöar.

Har varit lite seg idag också efter allt slit i skogen men det är bättre och idag har jag inte tittat åt veden.

Imorgon är det min tur att gå upp tidigt,ska vara uppe i Norberg klockan 08:00 och lasta kött,kunden ringde i dag (18:30) och säjer att jag MÅSTE vara hos dem före 09:00?! Inte riktigt vad jag hade tänkt men det får lösa sej,det värsta är att jag måste lägga om turen och köra lite dumt men det får man ta,antar jag..

Klockan 13:00 kommer försäkringsgubben hit o tittar på vattenskadan,hoppas att jag är hemma till dess annars får frugan rycka in och vara med.

Hyresgästerna har fortfarande inte varit här o städat så jag måste ringa min jurist på LRF och kolla igen,antar att det är dags att skriva ett brev nu. Ska försöka ta lite kort med på eländet.

Nästa hållpunkt är klockan 18:00. Då kommer en kille och hämtar gris igen här på gården.

Annars inget nytt,ha det så jävligt allihop,det ska jag ha//Micke

Av michael jendelöv - 27 januari 2010 00:00

Och det är nog bara att konstatera att det är snarlikt på alla skolor/fritids och dagis,barn som inte hörs eller syns kan väldigt lätt komma undan eller bort.

Jaja min dag har varit som följer...Sov läääänge,så himla trött som jag var i morse var det länge sen jag var,fast jag slet ju som en oxe igår också.

Gick upp och skjutsade barnen till dagis,en kvart för sent ungefär,som tur var så var det flera föräldrar som kom sent så då gjorde det nog inte så mycket,sen åkte jag hem o matade grisar och fixade lite med citran,den behövde bland annat en rengjöring invändigt i skåpet,nu är hon fin och skinande ren(i skåpet).Annars har jag kört vedmaskin ganska många timmar,vet ej hur många men det tar en förbaskad jävla tid att trava veden och eftersom det ska komma snö så vill jag ha in så mycket som möjligt..

Vi,frugan mest.Har eldat några timmar nu men det är bara 18 grader i vardagsrummet,det var 13 tror jag när hon tände,det är ju därför jag fortfarande är uppe.

Imorron ska frugan till Sala för att göra en glukosbelastning,det tar en stund men hon ska visst vara hemma till lunch igen,det innebär att Isak o jag får klara oss ensamma en stund.

Imorron ska jag ju riva upp plankgolvet i lilla huset med för på torsdag kommer de från försäkringsbolaget o tittar på vattenskadan,jag har inte nån större lust till detta om jag ska vara ärlig,men det måste ju göras och lotten faller nog på mej.Annars så vet jag inte riktigt vad som står på dagordningen just i morgon,på torsdag däremot,då ska jag fara runt med en massa kött för jag var ju iväg med åtta grisar till slakt igår och de ska ju levereras till höger o vänster.

Nu ska jag nog tänka lite på refrängen jag har ont överallt och är så trött så trött...Sov gott//Micke

Ovido - Quiz & Flashcards