Alla inlägg den 28 januari 2010

Av michael jendelöv - 28 januari 2010 18:13

Ja,torsdagar då är jag slaktare/kylbilchaufför.Det är ganska kul med lite omväxling och träffa likasinnade(en del i alla fall),hade lite onda aningar redan igår pga. vädret men det var inga större problem faktiskt.Åkte strax innan sju för att vara i Norberg till åtta,lastade en massa gris sen for jag med ilfart till Västerfärnebo,jag hann just i tid och sen var det bara att vända och åka till Söderbärke.Slakteriet i Söderbärke är anledningen till oron,de har en backe upp till slakteriet som är omöjlig att komma upp för emd chryslern,men cittran klarade den galant,trots maxlast i skåpet.

Där i från åkte jag hem och parkerade bilen bara för att sätta mej i traktorn och skotta snö,minst en dec har kommit så det var en del som skulle bort,snöhögarna som jag lagt har blivit så bautastora så jag var tvungen att flytta en del snö för att det inte fick plats.Efter det så servade jag grisarna och gick in för att äta middag,två tuggor sen ringer det...Då står sista kunden utanför och ska hämta kött,bara att klä på sej gå ut o börja dela helfall för att orka lasta,en trevlig prick var det så det var ok. i alla fall.

Nu ska jag skriva fakturor och bokföra lite sen är det nog kväll i Forneby.

Leffe kommer imorron för att kapa lite ved och fälla trän,hoppas det går bra för jag orkar snart inte se ved mer..

Tack o hej,leverpastej//Micke

Ovido - Quiz & Flashcards