Alla inlägg den 20 januari 2010

Av michael jendelöv - 20 januari 2010 21:56

Ja,nu e jag ganska slutkörd kan jag säga.

Hade ju möte klockan nio i morse med HS. då vi skulle gå igenom gårdens förutsättningar för att bli kravcertifierad.08:55 ringde hon o sa att det inte gick idag,imponerande med sån framförhållning,eller?!

Det var ändå ganska bra för tio minuter innan så hade jag konstaterat att vi hade en vattenläcka i lilla huset!!

det blev till att ringa länsförsäkringar i panik och de var här på en timme,Camilla o jag fick sedan riva ur parketten i två stycken rum,vilken jävla röra det är och vatten överallt,usch!

12:15 åkte jag o hämtade ungarna på dagis,sen var det bara att starta jumpyn o dra till slakteriet för kötttransport,jag fick köra deras kött med(till samma butik) stackars cittran gick på knäna i tre och en halv mil...

Vi tog en halv gris själva med så det var ju bara att ställa sej o stycka den när jag kom hem,fast jag åt mat först.Vi slog rekord vad gäller att stycka en grishalva tror jag,vi högg den några gånger sen var det klart.

Vi ska även röka lite kött och det hamnade i saltlag där det måste ligga i tre dagar,sen så!

Imorgon ska vi handla medans barnen är på dagis och vi ska kolla på några frysboxar till våran butik som ajg tror blir skitbra.

Nu ska jag titta lite på tv sen är det natten//Micke.

Ovido - Quiz & Flashcards