Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Jag läste just Leffes blogg

Av michael jendelöv - 27 januari 2010 00:00

Och det är nog bara att konstatera att det är snarlikt på alla skolor/fritids och dagis,barn som inte hörs eller syns kan väldigt lätt komma undan eller bort.

Jaja min dag har varit som följer...Sov läääänge,så himla trött som jag var i morse var det länge sen jag var,fast jag slet ju som en oxe igår också.

Gick upp och skjutsade barnen till dagis,en kvart för sent ungefär,som tur var så var det flera föräldrar som kom sent så då gjorde det nog inte så mycket,sen åkte jag hem o matade grisar och fixade lite med citran,den behövde bland annat en rengjöring invändigt i skåpet,nu är hon fin och skinande ren(i skåpet).Annars har jag kört vedmaskin ganska många timmar,vet ej hur många men det tar en förbaskad jävla tid att trava veden och eftersom det ska komma snö så vill jag ha in så mycket som möjligt..

Vi,frugan mest.Har eldat några timmar nu men det är bara 18 grader i vardagsrummet,det var 13 tror jag när hon tände,det är ju därför jag fortfarande är uppe.

Imorron ska frugan till Sala för att göra en glukosbelastning,det tar en stund men hon ska visst vara hemma till lunch igen,det innebär att Isak o jag får klara oss ensamma en stund.

Imorron ska jag ju riva upp plankgolvet i lilla huset med för på torsdag kommer de från försäkringsbolaget o tittar på vattenskadan,jag har inte nån större lust till detta om jag ska vara ärlig,men det måste ju göras och lotten faller nog på mej.Annars så vet jag inte riktigt vad som står på dagordningen just i morgon,på torsdag däremot,då ska jag fara runt med en massa kött för jag var ju iväg med åtta grisar till slakt igår och de ska ju levereras till höger o vänster.

Nu ska jag nog tänka lite på refrängen jag har ont överallt och är så trött så trött...Sov gott//Micke

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av michael jendelöv - 17 oktober 2010 19:36

Tittade just på statistiken,inte så bra! Jag måste nog börja uppdatera lite mer...Hejsvejs.   ...

Av michael jendelöv - 17 oktober 2010 19:29

Ja det var inte igår man skrev nåt här inte. Förvånad att jag kom ihåg inloggningen,fast det gjorde jag egentligen inte men jag chansade och kom in,hehehehe. Sista inlägget skrevs tydligen när jag tog hem två gyltor,den ena ska ha bäbisar snart,d...

Av michael jendelöv - 10 juni 2010 13:18

Ja det var nästan två veckor sen jag bloggade här..Ska kanske lägga ner bloggen,men samtidigt är det ju kul om man har tiden att uppdatera. Jag skulle behöva hjälp med en sak,om du skaulle göra korv,skulle du göra "paparazzi" eller "solsada"? Du ka...

Av michael jendelöv - 22 maj 2010 15:26

Ja idag e det sommarvärme ute,vad skönt det är att inte kunna göra nånting utan att bada i svett.Var just bort till grisarna och kollade deras vattenstatus,de små liven låg överallt,de liksom bara svimmar på plats eller nåt,en sugga låg i lerpölen me...

Jaa

Av michael jendelöv - 10 maj 2010 10:54

Man är ju inte nån bloggkung längre,man hinner ju knappt med fejjan. Idag regnar det ute är kallt o rått o trist,fast man kan ju skratta vinter rakt upp i ansiktet iaf då snön är väck,hahaha!! Barnen är på dagis,Daniel åkte till Annelie i går men...

Ovido - Quiz & Flashcards